Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Egypten i januari?!

Skrivet av Nina & Alice + liten
Vad tror ni om det? Inte för att det på något sätt kan ersätta Khao Lak dit resan var bokad, men jag törstar efter sol, värme och bad och de flesta resmål nu är fullbokade eller ruskigt mkt dyrare än vad vi skulle betalat för Thailand.

Vad tror ni om Egypten en vecka i januari för mig som är gravid (då runt v 19-20 nånting och mår ständigt illa), sambon och vår 16-månaders tjej?! Kan det var anågot? Det är inte så supervarmt, men drygt 20 grader enligt klimattabellerna iaf, och liknande temperaturer i havet + att vi isåfall skulle ha pool+barnpool på hotellet.

Erfarenheter och tankar någon?
Svar på tråden: Egypten i januari?!

jo

Skrivet av  jenna
det kan säkert bli bra. Vi var där för 2 år sen och hade mellan 28 och 30 grader varmt varje dag, och det var runt 25-28 grader i vattnet! Men jag tror att vi hade tur, för det finns de som har 19 grader och mulet hela veckan.
Det var helt ok, det är ju väldigt smutsigt, pengarna kan vara så skitiga att man inte ser vilken valör det är...
Stranden var jättefin och det var urhärligt att snorkla. Åka glasbåt var jättekul och vackert! De vr väldigt vänliga och lekte med våra barn. Maten är ingen höjdare, mest "turistmat" men bara man vet om det så. I det stora hela hade vi en bra vecka, vi bodde i Sharm el Sheik och åkte med Ving. Det går ju fort att flyga dit oxå.
 

Egypten är inget

Skrivet av  Annisan m oktoberpojkarna -02 & -04
säkert sol och bad i havet resmål. Vi var där i början av februari och det var riktigt kallt. Var glada att vi hade rest ner i tjock tröja och täckväst, för det behövdes verkligen på kvällarna där nere. Vattnet var så man fick pina ner sig, och man ville med andra ord inte bada speciellt länge. Maten är väl heller ingen höjdare direkt.

Men man kan ju ha tur med vädret, och det finns en massa historiska saker att besöka.

Hoppas ni hittar nåt bra resmål.
 

Vi åker i övermorrgon

Skrivet av  Alven
och kommer hem den 9:e. Får återkomma då :)
 

Vi åker den 12.jan

Skrivet av  Jelena m. Luna
till Sharm el Sheik,
och hoppas att Du Alven hinner skriva lite om Er resa inna vi åker, så vi förberreder oss lite :-))
VAr reser ni!?
Ha en trevlig resa!
 

Har precis kommit hem från Egypten

Skrivet av  Marie
Vi kom hem igår efter en vecka i Egypten (Hurghada).
Vädret var bra, men lite blåsigt de tre första dagarna. De sista dagarna var det 25-27 grader varmt. Havet är ca 22 grader och skönt att bada i.
På kvällarna kan det bli ganska kallt, ca 10-12 grader. Men det visste vi om innan, så vi hade varma kläder med oss.
På vårt hotell fanns många pooler, men bara en var uppvärmd. Det var stor skillnad på den uppvärmda och de andra. Jag rekommenderar verkligen ett hotell med uppvärmd pool!
Maten var helt OK, vi åt mest på hotellet där det fanns en blandning av både turistanpassad mat och egyptisk mat.
Vi var 7 st och ingen blev det minsta dålig i magen. De vi pratade med på resan hem hade inte heller blivit dåliga.
Fråga gärna mer om du vill veta något annat :-)
 

Artiklar från Familjeliv