Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Turkiet i juli ???

Skrivet av Eva m Isabelle 020102
Hej
Hela min familj har fått en resa till Turkiet,Alanya i mitten av juli. Vi ska bo på Kleopatrakusten. Nu har jag hört att det är fruktamsvärt varmt där denna tid. Vår dotter, då 3 1/2 ska med.Är värmen så olidlig? Jag har hört uppemot 43C? Någon som varit där? Hur var stranden? Några bra tips att tänka på?
Mvh
Svar på tråden: Turkiet i juli ???

vi var i Side

Skrivet av  maria65a
i början av juli förra året med vår då 15 månader gamla son, han var den som klarade värmen bäst fast det var över 40 grader alla dagar!
 

Varmt var det...

Skrivet av  Sulan
Vi var i Side i juli och visst var det väldigt varmt.
Bada tidigt och sent på dagen, tillbringa de varmaste timmarna mitt på dagen med en siesta på hotellrummet.
Barn bör ha en t-shirt när de badar och solar. Vår son körde med t-shirt och keps hela veckan och brände sig inte ett dugg. Solskydd med faktor 25 eller högre på alla nakna kroppsdelar. Smörj ofta!
Störst problem fick han med maten, efter några dagar drabbades han av "turistmage" och fick diarré som gjorde hemresan till en mindre pärs. Om jag åkte med en 3,5 åring skulle jag ta med mig mat hemifrån som bas och bara låta barnet äta bröd och färska grönsaker på restaurang.
Tänk också på att inte gå på shoppingtur/sightseeing förrän framåt kvällen! Det är outhärdligt mitt på dagen.
Planera noggrant i förväg så kommer ni att få det härligt! Havet var underbart norr om Side!
 

Tack för alla bra tips imt

Skrivet av  Eva m Isabelle 020102
imt
 

Vi ska dit då också

Skrivet av  EllaNora
jhag är lite orolig för värmen, men då man enbart ska lata sig kommer det nog gå bra. Drick mycket vatten samt bada mycket och skydda den lilla från solen.
 

Artiklar från Familjeliv