Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste sluta röka...

Skrivet av Marie med Isabelle-96 + bf feb -05
... jag testade positivt i fredags förra veckan och väntar ankomst i februari -05 om allt går bra. (Finns även på ankomst 2005-02)Jag har rökt sedan jag var 14 år (är 30 nu). När jag var gravid med förra (nu är hon 8 snart)slutade jag inte helt att röka men minskade ner till det svagaste märket och ca 5 om dagen. Men nu tänker jag absolut inte röka. Jag har inte rökt nu på två dagar. Men jag känenr mig inte så duktig eftersom jag har snusat och tuggat nikotintuggummi. När denna snusdosa är slut ska jag inte köpa någon ny men jag måste nog fortsätta med tuggummina någon månad till eller så. Jag är så rädd för att jag ska bli deprimerad och superarg för ingenting som jag blivit förr när jag slutat. Men jag tänker verkligen kämpa. Lycka till alla!

Svar på tråden: Måste sluta röka...

hej

Skrivet av  merrin
jag har inte rökt på 18 dagar!(skitstolt) mina värsta dagar var dag 2 till 4 då trodde jag att jag höll på att dö av nikotinbrist, men jag dog inte!! HA! jag fixade mej igenom de dagarna och nu bryr jag mej inte ens om att nån röker brevid mej ,för jag VILL inte röka!

Att du tar en snus eller tuggummi då och då håller ioch för sig nikotinberoendet levande ,men det måste vara bättre än att röka ju ,tänk på allt skit man drar ner i lungorna!
 

grattis..

Skrivet av  Marie med Isabelle-96 + bf feb -05
till 18 dagar. Du är jätteduktig. Jo jag vet att snus och tuggummi håller nikotinberoendet levande men jag planerar att sluta med de också. Klarar bara inte av att tvärsluta just nu. Nu har jag 4 snus kvar så efter morgondagens slut blir det inga mer såna i alla fall. Och nikotintuggummina kanske man kan byta ut mot vanliga efter ett tag. Jaja, hursomhelst längtar jag tills jag blir helt fri.
 

Hej Marie!

Skrivet av  Sicily bf 30/1
Håller också till på 05/02!
Jag är också 30. Jag har rökat ett paket om dagen i 15 år. Nu har jag varit rökfri i 3 1/2 vecka! JÄTTE bra att du bestämt dig! Det har gått över förväntan för mig, men man har ju en underbar anledning att göra det just nu=) Bättre att du trappar ner försiktigt med dina tuggummi än att du mår dåligt och kanske inte klarar det! LYCKA TILL, DU FIXAR DET!!
 

Tack för de uppmuntrande orden

Skrivet av  Marie med Isabelle -96 +bf feb -05
Detta är min 7e dag och det har gått bra. Min man röker och de första dagarna fick han gömma sig och inte prata om cigaretter. Nu under helgen har jag frivilligt utsatt mig för att sitta nära honom när han röker och det har gått bra. Det bästa vore ju om han kunde sluta han med men har har iallafall minskat rejält. Jag har inte heller lika stort sug efter tuggummina längre och varvar med vanliga utan nikotin. Börjar tro att detta nog ska gå vägen. JÄTTEGRATTIS till dig och dina 3,5 veckor, jätteduktig är du! Vi ses på 05-02 :-)
 

Artiklar från Familjeliv