Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skäms

Skrivet av Ledsen och skäms
jag är gravid i vecka 30 och har inte slutat röka än. Mår piss för det och har verkligen problem att sluta. Vet om allt skit jag utsätter bebis för.
Läkare på MVC bryr sig inte speciellt. Köp plåster har hon sagt.
Värst är väl kanske att jag röker så mycket. Kan bli 15 cigg om dagen.

Förlåt för mitt inlägg. Ni får klanka på mig och förmana.
Svar på tråden: Skäms

Hej

Skrivet av  Marie med Isak & Liam
Tänker inte klanka på dig det hjälper ingen rökare, det är bra att du har viljan det är ju en bit på väg iallafall, mitt tips är att läsa Allen Carrs bok äntligen rökfri tror jag den heter läs den medans du fortfarande röker. (det har hjälpt många)
Netdocktorn har en jätte bra sluta röka site med många andra i samma sits som hjälper o stöttar.
 

har en kompis

Skrivet av  mammalollo m.Max
En kompis till mig rökte hela sin graviditet även om jag sa till henne att sluta.
Själv slutade jag röka när jag väntade min son men började tyvärr igen efter 4 månader:(
Ska sluta för gott när jag e gravid på nytt.
 

jag var i vecka 25

Skrivet av  merrin bf.3/9
när jag drog mitt sista bloss ,den största anledningen var att min dotter 4 år ville oxå börja röka när hon blev stor ,sedan ändrade hon sej och sa att -mamma du kan dö av att röka ,varför röker du?

Jag började smaka mer på ciggen när jag rökte...det var verkligen inte gott ,kanske första ,andra blosset men sen var det samma gamla "harkel" jag drog ner.

Varför röker jag ? tänkte jag, dör jag om jag bara slutar? -nej ,det gjorde jag inte. Jag lever med en ljusare stämma och klarare hy efter en månad.

Jag känner andetagen är inte rossliga längre ,jag kan läsa en godnattsaga utan att ständigt harkla mej.

Jag har pengar kvar i slutet av månaden.

Jag får inte panik när ciggen är borta, det är bara skönt att slippa tänka på dem.

Ingen dag är bättre än den andra ,det är bara att röka upp sista paketet och inte köpa fler paket.

Det är faktiskt så enkelt ,jag lovar!! om du vill ha extra support läs Allen Carrs bok eller kolla cancerfondens hemsida ,där står det hur fort din kropp återhämtar sej! (det gäller timmar)

Lycka till! Alla kan sluta röka!
 

Ditt inlägg var verkligen

Skrivet av  Ledsen och skäms
"peppigt" om jag får kalla det så. Jo, jag har tänkt just så att röka det jag har och inte köpa mer sen. Usch, vill inte må så här...

Förresten, såg i din info...jag har bott många år i närheten av dig. 1,8 mil från Ö-hammar i en håla. :)

Tack för alla peppningar. Kan återkomma med info om hur det går om ni vill.
 

tjoho

Skrivet av  merrin bf.3/9
Jasså! var bodde du i för håla då? Jag bor i Forsmark och jobbar på kärnkraftverket (såklart)


Att sluta röka är verkligen inte svårt! det är bara att sluta!
Du får inte tro att det är svårt ,då skjuter du bara upp det tills "nästa paket är slut" Det kommer ju inte kännas mer motiverande då ju, det kommer ju aldrig kännas motiverande eftersom du är nikotinslav ,du är beroende...
Men behöver du stöd så skriv på forumet hur det går så lovar jag att du får stöd!!
 

Gravid jag med

Skrivet av  Lena
Och jag gick ner till hälften av antal cigaretter sedan halverade jag styrkan på dem.

Tyvärr har stressen hemma och på jobbet gjort att sista två veckorna gått åt skogen. Men ska på det igen nu. Känns jobbigare när folk tjatar och fördömer dock... Det har raka motsatsen till verkan på mig :(

Jag har som plan att minska ner tills jag röker max två cig om dagen av ett av de svagaste märken som finns.

Har märkt att det inte är direkt nikotinsuget som är värst, utan den tomma känslan av att inte ha någonstans att göra av händerna.

En bra grejj är också att slänga ciggen efter halva. Eller att gå ut, men helt enkelt inte röka en gång.


Alla bäckar små!!!!

Lycka till
 

Glömde

Skrivet av  Lena
PLÅSTER ÄR VÄRRE ÄN CIG!

Du ger barnet konstant nikotinintag istället för stundvis, rekommenderas ej av barnmorskor och barnläkare.

Byt läkare.

(Ryser när jag tänker på att vissa läkare är så inskränkta dom inte har koll på verkligheten)
 

Det är ok....

Skrivet av  Lena med Leia 13/4
Jag rökte under hela min graviditet men slutade när min dotter föddes.
Det bara blev så liksom. På sjukhuset kan man ju inte röka och sedan var det bara att hålla sig borta från de situationerna där man brukar röka. Värst för mig har varit kvällsciggen, den saknar jag fortfarande.

Varit rökfri i 3 månader imorgon.

Lycka till oavsett vad du bestämmer dig för. Valet är ditt!
 

Artiklar från Familjeliv