Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Till Jessis

Skrivet av /C 112 dgr som ickerökare
Hej norrlänning (har kollat in din hemsida). Här ska du få svar från en annan norrlänning (Norrfjärden, P-å)
Citerar dina frågor "Hur slutade du röka.... ??? Och hur har du klarat av 112 dagar utan cigg... ???

Ska sluta nu den 1:a augusti och jag fasar och vet ännu inte hur jag ska göra detta...."

Jag funderade i många månader. Gjorde några halvhjärtade försök men sen bestämde jag mig för att nu var det dax... på riktigt. Skälen är många
Skäl nr 1 - Hälsan
Skäl nr 2 - Ekonomin
Skäl nr 3 - Barnen ville också börja röka (huuu....)
Jag kan nog fortsätta rabbla upp skäl i evigheter, men i slutändan handlar det ju om att bestämma sig och kasta bort cigg och tändare. Ha inte kvar sånt hemma "ifall att".

Sambon hade varit rökfri i 10 månader när jag slutade så han har ju gjort ett jättejobb som lyckats hålla sig fastän jag rökt. Samtidigt så var ju han en enorm stöttepelare när jag slutade. I alla fall så använde jag nikotinplåster (dygnet runt plåster) när jag slutade röka. Jag följde rekommendationerna och allt som allt använde jag plåster i 6 veckor, annars hade jag inte klarat av det. Cancerfondens slutarökasajt "Pepp" var också ett bra stöd.

Kampen mot nikotinet är ju inte över ännu, jag kan bli enormt röksugen vissa dagar men nu har det gått så lång tid att det skulle kännas som ett enormt nederlag att ta en cigg. Jag känner mig jättenöjd och jag måste säga att det var inte alls så svårt eller jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Jag känner mig jättenöjd och jag tror att du kommer att klara dig jättebra. Lycka till!!!


Svar på tråden: Till Jessis
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv