Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag 3 dagen

Skrivet av Jessica_30
Jag slutade i söndags efter att jag läst ut boken Äntligen Icke-rökare. Det har gått över förväntan bra. Jag slutade rakt av utan nikotinersättning som tuggummi, plåster, inhalator mm. Självklart har jag abstinenssymptom men tänker att det kanske är bättre att ta tjuren vid hornen nu med en gång, än att dra ut på det ett par månader med t.ex plåster eller tuggummi. Idag har det varit skitjobbigt dock. Jag säger inte att jag vill röka (det vill jag ju inte, annars hade jag ju inte slutat) men jag är så röksugen. Jag vill inte heller utsätta mig och min kropp mer för nån form av nikotin alls, jag undrar bara hur lång tid det tar för kroppen att komma över själva abstinensen. I boken jag läst står det att det tar ca 5 dagar för kroppen att göra sig av med det fysiska behovet av nikotin. På andra ställen står det ett par 3 veckor. Sen har jag också läst i bl a Apotekets sluta röka broschyrer att man skall tänka på tvåminutersregeln; dvs att röksuget oftast bara håller i sig mellan 10 sekunder till 2-3 minuter. Vad är det för skitsnack? Man känner ju suget precis hela tiden. Tycker även att hjärtat dunkar hårdare och jag ser små ljusblixtar i ögonvråerna när pulsen slår, har haft lite ont i huvudet och känner mig ryckig när jag t.ex skall vrida på huvudet. Har detta med rökslutet att göra tro? Hoppas bara att det fysiska suget snart skall gå över.........
Svar på tråden: Idag 3 dagen
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv