Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad händer med kroppen???

Skrivet av snusmamman:(
Var kan jag hitta information om vad som händer med kroppen när man slutar med nikotin och hur långt tid det tar?

Annars när jag inte vill läsa om det skrivs det överallt men nu när jag letar hittar jag inget.

Jag känner mig som att jag har gröt i hjärnan, är yr, ont i huvudet, på dåligt humör och ont i kroppen. Skulle vara skönt att veta på ett ungefär hur länge jag ska behöva känna mig döende. Blir jag inte klar i knoppen snart så ger jag upp, känner mig konstant lätt berusad. Det har bara gått 40 timmar:(
Svar på tråden: Vad händer med kroppen???

Jag med

Skrivet av  Jessica_30
Hej! Jag känner mig precis likadan. För mig är det fjärde dagen redan men känns nästan som det blir jobbigare för varje dag som går. Är mer irriterad än de tre tidigare dagarna, har huvudvärk, ser suddigt, har börjat få ont i hjärtat.
Jag la av tvärt utan några ersättningsmedel och jag bara hoppas jag skall komma över abstinensen snart! Blir galen och idag bara gråter jag!!! Usch känner mig rent livsfarlig idag så den som muckar med mig gör det på eget bevåg. Känner mig så jävla frestad att ta nåt nikotintuggummi men skulle bara ångra mig och va tvungen att börja om igen, jag FÅR INTE låta nikotinet ha den makten över mig. Jag SKALL vinna!!!!

P.S Ett tips som jag tycker känns bra är att skära en liten liten bit ingefära (färsk) och gå och suga på.
Lycka till och håll ut nu!
 

kolla cancerfonden

Skrivet av  merrin bf.3/9
!
 

Artiklar från Familjeliv