Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Betty\'s första stapplande steg

Skrivet av Betty Boop
... är ju att jag faktiskt är här inne på sidan och läser, eller hur!? Kollade just in om biblan har Alle Carr\'s omtalade bok inne, och till min (tvivelaktiga?) förtjusning finns två ex av denna, varav ett finns inne... Oooops... då det enda jag måste koncentrera mej på nu som nästa steg, borde ju vara att ta mej till biblioteket och låna boken... finns ju inga som helst svepskäl till att inte göra detta.
Åh, jag önskar att jag kunde mobilisera kraften att vilja sluta röka. Jag vill, men jag vill visst inte tillräckligt. Fast jag är så himla trött på mej själv för att jag röker. Lyckas att röka ca ett paket om dagen, så har det varit i många många år. Blir så arg när jag tänker på det! Hur korkad kan man vara egentligen? Till och med min dotter säger -Mamma, jag vill inte att du ska dö! Oooh, vad det gör ont att höra. Min lilla älskling är 6 1/2 och millioner gånger smartare än jag.
Tankens kraft är stark, och jag är så glad att jag överhuvudtaget tänker detta! Jo, jag vill sluta röka! Det känns fantastiskt peppande bara att läsa inläggen på sidan här. Hoppas att jag återkommer hit snart..
Svar på tråden: Betty\'s första stapplande steg

du behöver inte vilja NU.

Skrivet av  sisla
När du kommit halvvägs genom boken kommer du att LÄNGTA efter att få sluta!
I instruktionen som författaren ger ingår nämligen att fortsätta röka enligt din vanliga "dos" under HELA tiden tills du läst boken klart. Ingen jobbig nedtrappning eller så. Bara rök på, och läs boken och se vad som händer.. Om du VILL fortsätta röka när boken är slut så finns det ju ingen som kan hindra dig, så vad har du att förlora?
 

WoW!

Skrivet av  Betty Boop
Man kanske skulle våga sej ner till bibblan i alla fall, då...! Låter trevligt att läsa, och plötsligt inse attt NU VILL JAG SLUTA! Ja, som du ser är jag tillbaka här på sidan och läser om alla duktiga slutare,och gläds åt att här finns sån bra peppning!
 

Artiklar från Familjeliv