Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu behöver jag råd

Skrivet av lolly
Jag har varit otrogen mot miin man. Vi lever ihop, jag och maken, men vi har inte haft det bra på så länge. Fram och tillbaka dividerar vi om fall vi ska skiljas eller inte, men för närvarande är det lite status quo, allt ligger på is.

Så träffade jag en man på en konferens och vi fann varann med en gång. Till en början var det bara prat och så, men så slutade det naturligtvis med att vi hade sex. Inte bara en gång heller. Och det var så bra. Efter denna vecka som vi tillbringae ihop har jag inte kunnat sluta tänka på den andre mannen. Jag blir varm bara jag tänker på honom och har längtat så efter att få träffa honom igen.

Min man fick veta vad som hade hänt, och tog det med förvånansvärt stort lugn. Han tyckte att det var förståeligt, eftersom vi inte haft sex på så länge, och la inte in några större känslor i det hela. Visst, han blev ju såra och ledsen, men tyckte inte att det betydde hela världen. Han vill fortfarande ha mig, och sgäer att detta kan han helt glömma bort.

Nu fick ajg veta idag att jag ska åka på ännu en konferens nästa vecka, och den andre mannen kommer vara ädr. Inom mig blir det kaos. En del av mig vill hitta tillbaka till min man, försöka hitta känslor som en gång funnits, men samtidigt längtar jag efter att få uppleva en repris på de hemliga mötena som jag och den andre hade. Kroppen och själen vill inte riktigt samma sak. Jag vet inte om jag och min man öht kan hitta tillbaka till varandra, men skulle jag göra något nu känns det hlet kört för oss. På ett sätt hoppas jag att jag och den andre ska fortsätta vår relation - för då slipper jag ta ett avgörande vad gäller mig och maken, men samtidigt vill jag ju inte såra maken så.

Jag kan inte låta bli att åka på konferensen, så det är inget alternativ, och den andre mannen kommer vara där, det vet jag med 100% säkerhet. Vet även att han längtar efter att jag ska komma dit, och att när jag ser honom smälter jag totalt. Vet att min man har lite ångest över att jag ska åka, han är orolig, men säger ingenting. Och jag vet inte alls. Vet inte om jag kan lita på mig själv även om jag skulle bestämma mig för att inte göra något. Ser jag den andre (och vi kommer vara tvungna umgås mycket) slår hjärtat dubbelslag och jag tappar helt fattningen.

Jag är inte kär i den andre ska kanske tilläggas, och inte han i mig heller, men vi har så kul ihop. Pratar om allt, tycker och tänker väldigt lika och är mentalt på samma nivå. Men, det som f a binder oss samman är det otroliga sexet, något som jag aldrig upplevt med min man.

Hur sjutton ska jag klara mig ur detta på bästa sätt?

(lägger även detta på oäf)
Svar på tråden: Nu behöver jag råd

hur

Skrivet av  Angel
vet du att du inte är kär i den andre, hur kan du inte blanda in känslor?
Hoppas du hittar tillbaka till din man, om det är vad du vill, det vore vackert- tänk att han tar dej tillbaka! Vilken man!!
 

Artiklar från Familjeliv