Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ledsen

Skrivet av varför
visst kan man älska en o bo med en annan.
Har samma man sen 88 men hade jan02-jan04 en annan jag träffade ibland,han var min stora passion ofta arrogant o elak mot mig men samtidgt var är..jag så kär i denna kille.Nu har han raderat mig från msn såg jag idag!!o jag mår så dåligt nu får jag väl aldrig mer kontakt med honom.Så tänk att vi otrogna faktiskt har känslöor oxå o inte är kalla typer..Guu va jag kommer sakna honom..............
Svar på tråden: ledsen

Vad glad

Skrivet av  hatar otrohet
För att du slipper nån som är arrogant o elak mot dig.

Jag tycker inte det minsta synd om dig att du kommer sakna o längta efter honom.Hade du varit singel så men inte när du redan har nån.

Vad är det för mening att bo med nån man inte älskar?

Nej du synd om dig är det inte, din man däremot han är det synd om som har en otrogen fru/sambo
 

Nu har du ju ett...

Skrivet av  Ziggy
....ypperligt tillfälle att även kunna vara kapabel att känna en viss empati för din man. Känn efter hur du själv känner dig nu efter att ha blivit "raderad" på msn av en "arrogant o elak" älskare som du haft på sidan av ett par år.
Så kan du ju fundera på hur din man skulle känna om han visste att den partner han haft sen -88 har "raderat" honom sedan jan -02.

Det är nog inte någon som inte tror att "..otrogna faktiskt har känslor oxå". Känslor har alla människor det är det som skiljer oss från insekterna.

Däremot så är det väl många som både här och IRL visar prov på klara empatiska brister.....brister i förmågan till ärlighet....... och en väldigt lågt utvecklad förmåga till konsekvensanalyser och ansvarstagande för sina handlingar!
Men det är en annan historia........

 

Lika barn leka bäst.

Skrivet av  Mackan
Nu kanske du kan förstå känslan din man kommer att känna eller kanske redan känner.

Ska man leka med elden får man räkna med att bränna sig. Inte ett dugg synd om dig kan jag tycka då iofs.
 

Stackars dig.

Skrivet av  Camelia
Och ännu mer stackars din man. Du hade i alla fall ett val om du ville vänstra eller inte - jag antar att du inte lät din man få välja om han tyckte att det var okej att bli bedragen.

Känn efter hur det känns nu - så kanske du tänker efter innan du gör om det.



 

Vill bara säga...

Skrivet av  Dör snart!?
att jag förstår att du är ledsen. Vad man känner kan man inte hjälpa, man får lov att sörja även en olovlig kärlek...

Eftersom du antagligen tänkt hänga ihop med din man (eftersom du är kvar efter så lång tid) kanske detta kan vara ett tillfälle till en ny start med honom, att reda ut vad du känner för honom utan inblandning av den andre.

Styrkekram!
 

Artiklar från Familjeliv