Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Otrogen kollega

Skrivet av Förbannad!
Jag är så arg på en kollega som varit otrogen.

Otroheten är inte det som stör mig utan faktum att hon gjorde det på lite middag uppe på vinden i en tältsäng med sin bästa väninnas man.

Väninna kommer ursprungligen från USA och har ett barn med sin svenska man. Snacka om att min kollega (gift med två barn) är så iskall och leker med sina närmastes känsloliv. Väninnan skulle säkert ta dottern och flytta tillbaka till USA om hon visste.

På måndagen efter det inträffade så berättade hon för mig och funderade på att göra det igen med honom som en kul grej. Jag sade till henne att hon kanske skulle ha lite kul med sin egen man istället. Han verkar pigg så att säga!

Ibland har jag lust att berätta för några av de drabbade, men än så länge har jag kunnat hålla mig. Vad skulle ni göra?

Jag skriver också på det andra snacket med otrohet.


Jag skriver även på
Svar på tråden: Otrogen kollega

Kanske ...

Skrivet av  Pinuppan
skulle jag berätta för väninnans man att jag vet om vad som försiggår. Han borde kanske iofs vara införstådd med vad som står på spel. Han kanske gillar att ta risker ... .
 

Risker ...

Skrivet av  Förbannad!
tar han allt. Han är i det närmaste spelberoende vad jag har hört - hans fru vänder på slantarna för att få ekonomin att gå ihop.
 

Är någon av

Skrivet av  A***
de inblandade en nära vän med dig? Då tycker jag att det är en skyldighet att berätta det. Om de inte är nära vänner så ska du nog låta bli att lägga näsan i blöt. Skulle en "okänd" kollega till min man komma och "skvallra" om en otrohet, så skulle jag ta henne som en person som gottar sig i skvaller och andras olycka och vifta bort hennes ord.
Denna åsikt har jag som både blivit bedragen av min man och min bästa kompis och även varit den som bedragit.
 

Nära vän ...

Skrivet av  Förbannad
Nära fd vän efter det och annat som hänt. Vi har umgåtts med familjerna tidigare, men av självklara skäl så vill jag inte parta med henne. Hon är dessutom lite väl glad i flaskan. Jag saknar hennes man och barn som är riktigt rara. Hennes dotter och jag har varit ganska tajta.
Så okänd är jag inte, men vi har valt att inte umgås längre. Hennes man har lite kontakt med min man.
 

Min spontana reaktion är

Skrivet av  A***
berätta. Jag höll det mot mina vänner att de inte berättade för mig. Det ledde till att vi inte har någon kontakt alls idag.
 

Min sambo var otrogen m min bästa vän

Skrivet av  X
Å det var IIIIIINTEEEEE kul att få veta. Förlorade en av mina allra bästa vänner...o tilliten på sambon
 

Oj,fanns visst en annan X här inne...

Skrivet av  X eller X2
så jag är väl X2 då
 

Artiklar från Familjeliv