Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

saknar närhet!

Skrivet av anonym
Det värker i kroppen efter närhet, min kära man är inte ett dugg intresserad av att vara nära. Någon gång ibland och då rör han knappt mig om inte jag envisas med att ´jag vill det. Han älskar mig säger han och att han vill vara nära ändå så blir det inget. Tro nu inte att jag inte skulle ta något intiativ, det är jag som gör det. Men jag saknar impulsivitet, heta kyssar , någon som verkligen vill ta i en. Jag vill verkligen inte vara otrogen, älskar min man. Men att ha ett sådant här sexliv resten av livet suck!!! Drömmer om andra på nätterna. Inte bra...Vad ska jag göra?
Svar på tråden: saknar närhet!

Sök Hjälp!!

Skrivet av  Crazy girl
Hey!!

Har du pratat med din man om hur du känner? Säg hur allvar du menar med hur du känner om det här!
Jag tycker att ni ska söka hjälp! Ring till Familj rådgivning och boka en tid omedelbart!!

Själv så sa jag till min man hur jag kände..Han sa typ som din man säger..Ååå älskling jag älskar dig, vill bara ha dig m.m.
Tog mig inte på allvar och så rann det ut i sanden...Tills då jag var otrogen *USCH*
Sade det direkt vad som hände och nu går vi till familj rådgiving ..Dom e jätte bra!
Försöker att hitta tillbax till varandra, men det tar tid! Ge inte upp!!

Lova mig en sak bara...Va inte otrogen, snälla det e ett rent h*lvete..Det kan jag lova!! (blev tyvärr kär i den andra oxå o han i mig) Men nu har jag brytet kontakten med "han" o vill satsa 100% på min familj!!

Ta tag i problemen NU!!!
Lycka till
KRAMAR
 

Samma funderingar

Skrivet av  Detta kunde inte hända mig
Jag känner igen mig i det du skriver. Men inte helt. Min sambo är intresserad av sex, javisst. Vi har dessutom bra sex när vi har det. Men han säger aldrig att han älskar mig, eller ger mig komplimanger eller nåt.

Inte rör han mig heller och jag har tappat orken för länge sedan att visa mitt behov av närhet. På den tiden jag gjorde det (ville kramas, kyssas mm), upplevde jag det många gånger som att han tyckte det blev för mycket. Och jag fick heller inget ut av det, för det var aldrig det där kärleksfulla och ömma som jag längtade efter.

Vi kanske också borde söka hjälp med att hitta varandra, eller åtminstone prata om det. Det tråkiga är att han aldrig skulle gå med på terapi. Ännu tråkigare är att han inte är öppen för diskussioner över huvud taget.

Lyckligtvis (fast olyckligtvis, eftersom det också finns känslor med i spelet) har jag en som jag kan vända mig till. Det som började så oskyldigt med "att ha någon att prata med" har utvecklats till nåt som jag inte riktigt kan kontrollera. Det handlar inte om fysisk otrohet, men jag har starkare känslor för den mannen än vad som är hälsosamt.

Så mitt råd är också: tala igenom allt med din man om han är den sorten som man kan tala med. För det bästa är väl ändå om den man älskar och älskar med också är den man är förtrolig och öppen med. Och därtill gift (eller sambo) med!

Lycka till! Kram!
 

Förklaring av en som inte är spontan

Skrivet av  Anonym
I mitt förhållande är det min karl som saknar att jag är inte spontan och ger massor av kärleksförklaringar. Han ger ofta kärleksförklaringar och smeker och kysser mej. Jag blir mest besvärad om det blir för mycket av det. Vi lever i ett bra förhållande och jag har inte samma behov av närhet som han har. Jag kan känna mej kvävd ibland av hans stora bhov av närhet.

Visst försöker jag ibland att smeka honom över ryggen då jag passerar eller ge en liten klapp i baken. Det uppskattar han. Jag försöker men känner att jag inte kan göra för mycket. Då känner jag mej mest pressad och då blir jag hämmad.
Samma sak då han ständigt påpekar att han saknar då jag rör honom. Eller kommenterar varje gång då jag rör honom. Jag blir hämmad av det.

Det är min syn på detta eftersom jag är ganska lik din man på denna punkt. Hoppas du förstår oss lite, vi som inte har samma behov. Det är inte alltid så lätt för oss heller.
Men jag hoppas att han blir mer spontan för din skull. Du får väl ta initiativ själv till närhet och inte pressa honom att ta i dej. Om han sedan rör i dej så kanske du bara kan säga ex. vad mysigt!
 

Artiklar från Familjeliv