Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Va ska jag göra...

Skrivet av L
Ingen kan svara på det mer än jag jag vet. Jag prasslar med en annan (jag vet att det är fult). Idag träffades vi men det blev fel. Jag smsade honom men nu svarar han inte på det. Jag vet nu att han är ånger sen kommer han skriva vi ska inte ses mer. Han har gjort så innan,sen dröjer det ett tag allt från 2 veckor till nån månad men han skriver alltid igen. Att han vill träffa mig. Ofta säger han vi skulle varit gifta istället jag älskar dig men inte som min fru. Jag är gift han säger att han är lycklig men jag kallar inte ett lyckligt äktenskap när man är otrogen. Jag vill inte skilja mig för alla skulle HATA mig. Va ska jag göra
Svar på tråden: Va ska jag göra...

Tillägg..

Skrivet av  L
Det är alltid han som börjar skriva igen inte jag. Jag mår dåligt när han behandlar mig så här o inte svarar.
L
 

Reflektion

Skrivet av  Anja
Det är inte en enkel sits du sitter i, och jag tänker vara helt ärlig mot dig. Han är inte intresserad av dig som människa utan bara som ett objekt, han utnyttjar dig på det mest klassiska sättet, och du låter han göra det. För din egen skull måste du ta beslutet och inte tillåta han att fortsätta, sätt stopp NU. Inte för att han är gift utan för din egen skull.

Du vill inte skilja dig för att alla skulle hata dig, skriver du. Du skriver inget om kärlek till din man. Älskar du honom? Har ni provat familjerådgivning? Annars tycker nog jag att du ska lyssna på vad DU vill och inte bry dig om vad andra tycker. Jag är heller lycklig och ensam en olycklig tillsammans.... Och i slutändan tror jag att det är din räsdsla för vad du tror att andra skulle tycka, för inte skulle alla hata dig.
 

Tack Anja...

Skrivet av  L
Jag vet att du har rätt men vill liksom inte erkänna det själv. Jag fick idag ett sms från honom. Det va inget fel på mig utna på honom. Han skrev oxå att tycker det är lika bra att vi inte ses. Hoppas att du tycker det. Detta kom kl 12 på fm. Jag har inte svarat och kommer inte göra det heller. För jagska bryta nu. Måste göra detta men det är svårt för denna man säger vissa saker om mig. Jag och min man har varit ett par i 13 år och det går upp o ner. Min man säger inte det där oh va fin du äretc. Men jag vet att han tycker det. Denna mán kommer alltid att finnas i mitt hjärta och hur gärna jag än vill få bort honom från mitt huvud kommer det bli svårt,men det ska gå. Jag kommer aldrig mer svara på ett sms från honom . Men jag kan nästan sätta pengara tt han kommer höra av sig när det går för länge utan att han får sex hemma. Jag märkte det på honom igår att han fick ånger. Han har fått det innan men kommer ändå krypande. Kan oxå tala om att jag är inte den första ´han är otrogen med. 2 stycken innan mig och då även gift med samma kvinna. Kan man vara lycklig gift då. Anja jag älskar min man och vill itne förlora honom men vill ah mer kärlek i ord. Jag menar om jag skiljer mig o folk skulle få reda på att ajg varit otrogen då skulle folk hata mig.
Nu ska jag sluta men tack för att ajg fick skriva.
L
 

Han skrev

Skrivet av  L
Hoppas att du oxå tycker att vi inte ska ses skrev han. Va skulle han säga om jag skrev nä.
L
 

Det är en otroligt

Skrivet av  Anja
svår och jobbig situation, jag vet. Jag har varit där. Det är också lätt för mig att idag ge den reflektion jag ger och jag vet att jag själv antagligen inte riktigt skulle lyssnat på dem då.
Min "man" finns fortfarande med mig nära hjärtat som ett vackert minne och jag har bara positivt att säga om han och det vi hade. Däremot har jag förstått idag att han var destruktiv för mig än vad han egentligen tillförde nåt positivt i mitt liv.
Men bara du vet vad som funkar för dig.

Man säger att den som är otrogen är en egoist och det stämmer, man är den största egoist som finns. Det är däremot sällan man nämner det kval man ofta lider när man är den som bedrar. Speciellt om man slits mellan två "kärlekar". (OBS! Jag försvarar inte otrohet med detta så påhopp här är helt onödiga) För samvete har nog de flesta även om inte alla vill erkänna det och det äter upp en innifrån.

Lycka till med dina kval
 

Artiklar från Familjeliv