Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ziggy...

Skrivet av Terriern
vill bara tacka dig för att du skriver på den här sidan ibland. Det känns skönt att läsa att det faktiskt är någon som orkar gå in och försöker få människor att tänka efter och se att man faktiskt har ett val. Håller 100% med vad du säger; man kan inte alltid rå för vad man känner men man har ett val hur man agerar. Det är så lätt att för många att gömma sig bak rollen som offer; ett offer för känslor, för omständigheter och genom det inte ta ansvar för sina handlingar och se vilka konsekvenser det kan få.

Till alla er andra som läser det här: Jag anser inte att man skall stanna tillsammans i en kärlekslös relation, men oavsett hur relationen är så är det där man har sitt ansvar. Är relationen dårlig, ja då gör man något åt det. Saknas det som är a-o i en relation (något som naturligtvis varierar från relation till relation), får man väl ta sig en funderare om man skall bryta upp eller inte. VÄLJER man att stanna kvar, oavsett av vilket skäl då har man gjort ett val som man får ta konsekvenser av - en av dem måste väl vara trohet.

Min fd sambo skyddade sig också bak tron på att hans otrohet aldrig skulle komma fram, och när den gjorde det skyddade han sig bak alla fraser. Att vara den bedragna är en mycket, mycket smärtsam upplevelse som är svår att ta sig genom och vidare från. Tyvärr finns det också de som aldrig grejar ta sig vidare. Ni som funderar på att vara otrogen eller som är otrogen: Läs några inlägg på otrohet (för drabbade) under känsliga snack, där de drabbade berättar om smärtan, förnedringen och hur tron på mycket (ibland allt) försvinner.

Så återigen tack Ziggy för att du orkar, det ger mig en viss förhoppning för mäsnkligheten!
Svar på tråden: Ziggy...

och ursäkta....

Skrivet av  Terriern
svenskan som idag är under all kritik. Skyller på klockslaget och feber\'n....:-).
 

Tack du! IMT

Skrivet av  Ziggy
:-)
 

Artiklar från Familjeliv