Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad skulle ni ha gjort?

Skrivet av Romantiker
Imorse lekte sonen med min sambos telefon och när jag tog den var det ett sms som kommit upp. I det stod det "Har svårt att sova:-(". Kollade numret som gick till en okänd tjej. Konfronterade sambon direkt som sa att det var Sara (låt oss kalla henne det), en syster till en gannal kompis till oss. Vi träffade henne bl a på en stor fest i somras. Hon är verkligen inte attraktiv och inte speciellt trevlig heller. Hon bor dessutom 30 mil bort. Min sambo påstår att hon började sms:a honom efter festen och att han svarat för att han kände sig smickrad. Vi har varit ihop i nio år och han tyckte att det var lite spännande...även om han inte är intresserad. Jag känner mig väldigt kränkt/sårad och har svårt att tro att det inte hänt något. Det som talar emot det är att vi har det väldigt bra och att hon bor långt bort...men jag tycker att sms:et var konstigt. Är inte det en intim sak att skriva en söndagsmorgon kl. 7.30? Varför skriver en tjej över huvud taget till en kille som är sambo och nybliven pappa?
Vad tror ni?
Svar på tråden: Vad skulle ni ha gjort?

Tro det bästa!

Skrivet av  ALDRIG mera
Jag skulle anta att tjejen i fråga är intresserad av din man. Samtidigt så tror jag, efter din beskrivning, att din man talar sanning.

Män blir lätt lite smickrade och är i a f utifrån min erfarenhet lite "naivt" aningslösa. Det finns ju ett gammalt talesätt, " Kvinnans list övergår mannes förstånd".
Jag tror att "Sara" skulle vara ett lätt byte om han ville vara otrogen nästa gång de ses, men därifrån till att han kommer att vara det, kan det vara ett mycket stort steg.

Hoppas att det här blir en väckarklocka för er att börja prata öppnare med varann! Sedan min man och jag gjorde det (efter en sorglig otrohetsaffär) har jag blivit förvånad över att få veta hur många "förslag" som ständigt haglar över oss båda, nu i 30-40 års åldern.

Jag har fått omvärdera tjejkompisar och han motsv v g killkompisar. Kort sagt, VEM I HELA VÄRLDEN KAN MAN LITA PÅ, om man inte väljer att lita på den man älskar?

Kram,
 

Artiklar från Familjeliv