Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Drömde i natt

Skrivet av Olyckligt kär
Jag drömde att jag träffade Mr K ute någonstans på stan. Jag skulle till tandläkaren och han följde med mej dit. Han satt och log mot mej hos tandläkaren hela tiden. Det kändes tryggt att ha honom där nära mej. Även om vi knappt pratade. Han bara var där för mej.

Vaknade sedan och hade hoppats på att få ligga kvar och sjukna in i drömmen igen, men jag var tvungen att gå upp. Ena barnet skulle ju lussa på dagis.

Känner mej så dum. Tänker på Mr K hela tiden och lever med min karl. Förhållandet går upp och ned och det börjar allt mer kännas som om vi kommer till en återvändsgränd.
När jag tänker efter så skulle jag allra helst vilja ha Mr K och lämna min karl. Men jag har gett honom en chans till. Det har känts bättre vissa perioder, men jag kan inte säga att jag älskar min karl. Vet att jag borde bryta upp, men det är svårt att komma till skott. Vet ju att förhållande går upp och ned och hade inte velat att barnen skall bli skilsmässobarn. Men kanske det vore bäst för att om vi separerade.

Undrar om jag ryckts med av allt som är runt omkring. Gemenskapen i min karls släkt är enorm. Kommer att sakna den. Men tror inte jag skulle sakna min karl. Så känns det nu.

Suck, vad livet känns svårt ibland.
Svar på tråden: Drömde i natt
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv