Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var går gränsen för otrohet?

Skrivet av yramamman
Hej alla
Var går egentligen gränsen för otrohet? Rent spontant kan man väl svara , men om man fördjupar sig i det så är det inte så enkelt. Om min särbo förnekar vårt förhållande för att kunna vara ute och aggera singel liv så anser jag att det är otrohet. Inte fysiskt men han förnekade ju vårt förhållande som för övrigt inte har varit ett kort förhållande. Där är väl också lite olika kanske. Om man varit tillsammans i någon månad kanske det inte blir lika allvarligt som om man varit ett par i elva år, eller? Att förneka någon är ju ett stort svek, och att börja ta kontakt med andra under tiden. Ingen i omgivningen undrar ju så länge dom tror at tdet är slut. Men det är ju en typ av helgardering. Jag finns ju där i tron om att vi gemensamt ska jobba på vårt förhållande och stöttar honom till 100%. Hans vänner och familj finns där och tröstar honom i tron om att han är olycklig och övergiven. Frågan är: När allt kommer fram vem vill finnas där då? Inte jag i alla fall. Han har ju som en vän till mej sa "pissat" på mej med sitt beteende.
Är jag ego eller bara stark?
kram på er
Svar på tråden: Var går gränsen för otrohet?

Jag tycker du..

Skrivet av  Danne
....är stark!punkt slut!!
 

Tack..

Skrivet av  yramamman
..för ditt svar . det stärker mej än mer.
kram och god jul på dej
 

Du är enormt...

Skrivet av  Vimling
stark! Jag hade också känt mig bedragen av ett sånt beteende - att bli förnekad - nä fy tusan!!! Ställ inte upp för honom, han förtjänar inte dig!!!
 

Det känns...

Skrivet av  yramamman
...skönt att höra. Han står ju fortfarande på sig och förnekar att han förnekat mej så lögnerna bara växer. Tänker inte försöka få honom att erkänna det blir det nog bara bråk av. Jag vet vad jag vet och det räcker för mej. Han kan trassla in sig i sina egna lögner själv. God Jul på dej, kram
 

Det

Skrivet av  Jag
kunde varit jag som skrivit detta..,

Det gör ont att bli nekad och än värre blir det av alla lögner! Varför kan man inte bara vara rak? Det är ju bara o säga vad man vill och satsa på det anser jag!

Det är inte något våra barn ska växa upp i..,!
 

Artiklar från Familjeliv