Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Svekelina & m.fl

Skrivet av otrogen kvinna
skulle bara meddela att jag finns här, läsandes.
har typ inte orkat skriva pga alla nedtryckningar som sker här.
jag tycker stå på dig, du gör det så bra!
Svar på tråden: Svekelina & m.fl

ja det är väldigt nedtryckande..

Skrivet av  Ellen...
att be någon sluta ljuga o bedra o att visa på vilka konsekvenser deras lögner kan leda till..

 

I all välmening!

Skrivet av  Ziggy
Som jag skrivit tidigare. Om du tycker det är jobbigt att hantera det "neutrala" ifrågasättande och diskuterande härinne.......(En diskuusion som oftast dessutom förs utan personliga påhopp och alltför starka känslor).........då skall du nog fundera ett varv till på om du är mogen att hantera det ifrågasättande du kommer att få IRL av din man, eventuellt dina barn, andra i din omgivning etc.

För den dagen din "bubbla" eventuellt spricker så kommer du garanterat att ha det sju resor värre än vad du haft det härinne! Och då lär du inte komma undan genom att undvika att "logga på"!
 

Lite irriterande...

Skrivet av  Otrogen mamma
...är det att du tvunget ska svara på varenda inlägg. Du kanske kunde låta de inlägg vara som i rubriken tydligt visar vem de riktar sig till? Inte konstigt att folk känner sig nedtryckta!
 

Trodde att....

Skrivet av  Ziggy
...m.fl betydde "med flera" och inte att det var ett specifikt individuellt nick! ;-)

I övrigt tycker jag att du bör tala för dig själv istället för att använda kollektivet "folk". Om andra har synpunkter så kan du låta dom svara för sig själva.

Fundera återigen på varför DU känner dig nedtryckt och har så svårt att acceptera att det du gör och dina ursäkter för det ifrågasätts!
Av någon anledning så verkar du ha svårt att hantera något annat än medhåll och en hejarklack.....och då säger jag återigen.....hur ska du klara att ta ansvar för det du gör om det blir känt IRL?

Själv känner jag mig inte ett dugg nertryckt av att du uppvisar en avvikande uppfattning än min...det kan jag ta. Och det får man nog vara beredd att göra om man skall befinna sig på ett diskussionsforum. Det ligger i sakens natur att det blir diskussioner med avvikande åsikter och uppfattningar på ett sånt.
Så be inte andra göra några speviella avsteg för dig!
Du kan inte ha "särkilda privilegier" härinne bara för att du inte klarar av att delta på ett diskussionsforum på samma villkor som alla andra.

Det hadde varit en hel anna sak om andra hadde utsatt dig för rena personangrepp.....sånt hör inte hit. Men avvikande uppfattningar får du nog tolerera oavsett vem du vänder dig till i rubrikraden.....det är därför detta är ett diskussionsforum!
 

Det är inte första gången

Skrivet av  Otrogen mamma
Du har svarat på inlägg som varit personligt riktade tidigare också.
Ja, kanske dumt att generalisera och använda "folk" när jag menade mig själv och otrogen kvinna.
Men det är faktiskt en känsla av aggression i många inlägg här och jag får för mig att de som en gång blivit svikna tar ut sin ilska på helt andra personer, d.v.s de som sviker och skriver här och som de egentligen inte vet någonting om!

Om jag är inne på t.ex amningssnack istället och ställt frågan: Hur ska jag sluta amma? så blir jag skitirriterad på alla som svarar: "Å nej, sluta inte amma. Det är så bra för barnet. Du bör absolut fortsätta." Det är ju inte därför jag skriver inlägget, utan jag gör det för att jag behöver hjälp av likasinnade. Samma sak här: Om någon skriver ett inlägg där hon ger stöd åt en annan person och det dessutom står den personens namn i rubrikraden så behöver väl inte alla som tycker annorlunda racka ner på henne!
 

Otrogen mamma

Skrivet av  Bejaka!
Jag tycker inte att stämningen här inne är särskilt aggressiv, inte om jag jämför med hur det var för ett par år sedan då jag skrev mer aktivt. På den tiden var jag i ungefär samma sits som du är i nu.

Ziggys svar tycker jag är otroligt kloka, och jag tycker inte att det går att läsa in speciellt mycket bitterhet i hans inlägg.

Däremot kan jag förstå att det kan vara svårt att ta in hur någon på "andra sidan" reagerar och tycker när man är mitt uppe i en otrohetsaffär. Själv tog jag inte in någon som helst avvikande uppfattning under mitt otrohetande, och jag ville bara läsa de inlägg som stödde mitt handlande... Men det är en helt annan historia.
 

Jadu....

Skrivet av  Ziggy
....inte känner jag mig speciellt agressiv och jag kan faktiskt inte förstå hur du får det intrycket heller. Jag brukar tvärtom försöka lägga mig vinn om att vara så saklig som möjligt. För annars finns det ingen möjlighet i världen att en som är otrogen och själv avsevärt mer direkt känslomässigt påverkad i "debattsituationen" än vad jag är skulle ta till sig ens någonting av det jag skriver.

Att du jämför med "amningsfrågan" tycker jag pekar lite på grundproblemet. Det är så stor skillnad på "viktighet" och "konsekvens" på frågeställningarna!

Men visst. Om det nu var så att om du slutade amma så skulle det riskera att vara oerhört skadligt och kunna få väldigt stora konsekvenser för ett antal "oskyldiga" personer i din närhet pga. din egoism.......då skulle jag inte bli förvånad om det även på den frågan skulle finnas ett antal som själva har upplevt dessa konsekvenser som på olika sätt försökte få dig att låta bli. Några som försökte föra in lite "verklighet" och påvisande av en "annan sida" av myntet i en situation när inläggsskrivaren ofta befinner sig i olika grader av förnekelse etc.
Detta f.ö. ganska bra beskrivet av Bejaka härovan!

Så återigen.....vill man bara ha stöd och medhåll från likasinnade så är detta fel forum. Då kan man ordna en sida som heter "Otrohet för utövare" eller liknande. Och på den kan man surfa runt på molnet tillsammans med enbart likasinnade!

I övrigt skulle inte jag bli förvånad om du eller nån annan svarade om jag skrev ett inlägg där det tex. stod "Ellen" i rubriken och jag sedan ägnade halva inlägget åt att på olika sätt kritisera att "de som är otrogna" skrev på den här sidan och hur jobbigt det ibland är att läsa deras åsikter.
Även om rubriken är riktad till en person så är innehållet riktat till flera!
 

Finns här jag också

Skrivet av  Svekelina
och läser ibland. Tack för berömmet, det värmer gott:-)
 

Skönt att höra

Skrivet av  Otrogen mamma
Jag håller med. Skönt att höra att vi är flera. Vi skulle brännas på bål av alla andra härinne om det vore andra tider.
Jag lyssnar gärna om du vill berätta mer om din situation. Strunta i dom andra!
 

Jepp!

Skrivet av  Ziggy
Vi är allt en rätt ociviliserad hoper individer här vi som tillhör "dom andra" *asg*

Men i väntan på att få påbörja häxprocesserna igen så får vi väl stå bredvid och värma oss medans "ni andra" bränner alla begrepp som trohet, respekt, ansvar, ärlighet, omtanke, empati, familj och era "ordinarie partners" hälsa och hjärtan på bål!
 

Artiklar från Familjeliv