Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad är otrohet? Hur långt sträcker ni er?

Skrivet av Anonym-just nu
Jag har ett litet bekymmer. Jag är kanske lite flörtig av mig och har lätt för att få känslor för andra. Inte så att jag skulle vilja hoppa i säng med någon utan snarare att jag skulle vilja mysa med dem.

Som nu till exempel. Det är en bekant som jag har funnit spännande och intressant, allmänt gullig sedan vi träffades (jag träffade honom genom min pojkvän). När jag är i närheten av honom kan jag få ett behov att bara nudda vid honom. "Tåflörta" eller få ögonkontakt, vad som helst, bara jag får röra vid honom. Nästan så att jag vill att han ska säga att han är intresserad av mig och ta ett steg fram. Ibland får jag känslan av att han är intresserad, men man tar ju inte sin väns tjej.

Jag har redan pojkvän och jag älskar verkligen honom. Det är inga större problem i relationen annars, eller är det det?

Är det något fel? Är jag rädd för att engagera mig i mitt förhållande? Finns det fler som jag? Är det otrohet när man egentligen inte gör något, utan bara funderar?

var drar ni gränserna?
Svar på tråden: Vad är otrohet? Hur långt sträcker ni er?

Tillägg: det ärfler frågor än rubriken antyder.

Skrivet av  Anonym-just nu
 

Du får fråga din pojkvän..

Skrivet av  Ellen...
Det är hans gränser du skall respektera (om du nu älskar honom o även vill respektera honom)..
 

Artiklar från Familjeliv