Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ISO-häxan läser du här?

Skrivet av Bea m. Vincent & Herman
Vet ju inte vem du är så jag chansar på att du är en regelbunden Språksnackare. Det är så att jag kört fast på en liten grej. I ett dokument jag fått står det att 7.1 (d) kräver redovisande dokument. Det är bara det att den mall jag fick inte innehåller något mer än en text för 7.1, dvs inga underpunkter. Hittade vad just 7.1 d var på iso.org (Evidence that the realization processes and resulting product fulfil requirements) men har inte en susning om vad resten under 7.1 skall vara. Resten av mallarna verkar stämma så det måste ju blivit något knas.

Hon som kan de här grejerna är inte tillänglig för mig just nu så jag sitter med en bunt mallar och ett dokument som säger vad som är required (processer och dokumenterat resultat).

En annan fråga, det står i flertalet checklists/guidelines att vissa saker är bara required som rubriker, betyder det att det räker med att jag sätter in den rubriken men inte skriver något under (i vårt fall är några av dem N/A så jag kan inte skriva något om dem men man skall alltså alltid skriva ut rubriken om det är required)?
Svar på tråden: ISO-häxan läser du här?

Det har löst sig

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
Som vanligt finner man svaren när man frågat om hjälp.
 

Artiklar från Familjeliv