Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kunskapsskolan i Tumba???

Skrivet av RMB-mamma
Dottern står i kö. Någon sam VET hur det är där??Någon som har erfarenhet från andra skolor som de har?
Svar på tråden: Kunskapsskolan i Tumba???

Kunskapsskolan i Enskede

Skrivet av  c
går min dotter i. Om du kollar på sid 2 har jag skrivit svar på fråga om den.
Vi var även och tittade på den i Tumba, men jag fick bättre intryck av den i Enskede, så vi valde den eftersom hon blev erbjuden plats på båda.
 

Varför valde ni,,,,,

Skrivet av  RMB-mamma
Enskede istället? Hur tar sig barnen dit?
 

Vi valde

Skrivet av  c
Enskede dels för att jag tyckte att lokalerna och läget var trevligare än i Tumba, men framförallt för att skolchefen och lärarna i Enskede gav ett mycket gott intryck.

Vi var alltså på informationsmöte i båda skolorna, och det i Enskede var mycket väl förberett. Man berättade mycket om arbetssättet och det var flera lärare där som presenterade sig och sina ämnen på ett trevligt sätt.
I Tumba var inte skolchefen närvarande på mötet, vilket säkert berodde på att ordinarie skulle vara ledig och biträdande just tillträtt - men det gjorde ändå att intrycket blev sämre. Presentationen var kortare och sämre och det var inte så många ur personalen närvarande. Eftersom jag varit i Enskede några veckor tidigare var det lätt att jämföra.
Fick på det hela taget intrycket att Enskede var mer inarbetad och fungerade bättre.

Hur man tar sig till skolan beror ju såklart på var man bor, men den ligger precis vid Enskede IP vid Sockenplan. Vi bor i Huddinge och min dotter åker buss till Högdalen och tar tunnelbanan till Sockenplan. Funkar jättebra.
 

Min dotter

Skrivet av  Mamma till Melissa
Min dotter går i en Kunskapsskola. Det är en bra skola men man måste klara att ta eget ansvar. Hur ditt barn det på den fronten?
 

Artiklar från Familjeliv