Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Riktat Ul för LKG

Skrivet av Nina gravid vecka 10
Hej
Jag undrar vilket sjukhus som gör riktade UL i Stockholm för LKG? ska på inskrivning på Torsdag men min BM verkar inte veta ett jota om LKG så det vore bra att veta lite själv så man kan komma med synpunkter.
Är det någon läkare eller något sjukhus som är bättre???

Tacksam för svar

Kram
Nina
Svar på tråden: Riktat Ul för LKG

Hej Nina

Skrivet av  Monika och Max
Jag gjorde mina riktade ultraljud på huddinge sjkhus, hos en man som heter T H Bui, vi gjorde dem pga en muskelsjukdom i släkten och då upptäktes det av en slump att vår son hade LKG. Lycka till och glad påsk!! kramar Monika+Max
 

Tack

Skrivet av  Nina V11
Det är där min sambo gått på sina kontroller så jag ska se till att få komma dit på Ul, kände mig jätte orolig för några veckor sedan men det har gått bort nu. Vi har pratat väldigt mycket om vad det skulle innebära om barnet har lkg och kommit fram till att det faktiskt inte spelar någon roll och det känns jätte skönt.

Kramar från
Nina

 

Till Nina

Skrivet av  Monika med Max
Har du några frågor så kan du maila mig om du vill..
eller om du bara vill "prata av dig med en som vet hur det känns" Kramar

[email protected]
 

Hej Monica

Skrivet av  Nina v11
Tack
Jag hör av mig via mail om jag kommer (eller när jag) kommer på några fler frågor.

Kramar
Nina
 

Hej Monika!

Skrivet av  Nina, vecka 14
Ville bara berätta att vi fått tid för UL nu på Huddinge i vecka 20, vet inte vilken läkare men det känns tryggt att veta att man får träffa experterna :)
Jag har börjat inse att det inte spelar någon som helst roll om barnet har LKG eller inte, hade lite panik förut, föresten så är ju inte chansen så stor vad jag förstått.
Hoppas att allt är bra med dig och Max, tack för din hjälp.

Kram
Nina
 

jag håller tummarna!!!

Skrivet av  Monika & Max
det är säkert T H Bui eller Sverker Ek som du ska träffa, dem är jätte bra båda två, jag håller tummarna för att allt är ok, glöm ej att skriva säg hur det gick! kramar
 

Artiklar från Familjeliv