Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är jag konstig eller någon mer som känner som jag?

Skrivet av Helena
Har ni kunnat sätta värde på den första tiden med era nyfödda? vår son som är tre veckor har "bara" läppspalt inte öppen men det känns som att jag skulle vilja visa upp honom för hela världen för man är ju jättelycklig men nu när han har det vid munnen och näsan så tappar man lite lusten för man vet hur andra reagerar. Jag skulle jättegärna vilja gå till jobbet och visa upp honom men man drar sig lite för det eftersom läppspalten är där, så helst skulle jag vilja vänta att besöka jobbet till efter operation i augusti men så länge kan jag ju inte vänta. Hur känner ni det eller är jag lite konstig som känner så här? Man tappar lite lusten av att gå ut eftersom träffar man någon som inte har sett den lille så ska de ju naturligtvis titta på honom. När vår son har tutte så syns det ingenting av hans läppspalt men han kan ju inte ha tutten hela tiden för att man ska må bättre själv, man vet ju inerst inne att det är där ändå. Kram
Svar på tråden: Är jag konstig eller någon mer som känner som jag?

Du är inte konstig!

Skrivet av  Karin med Sigrid
Vi hade samma funderingar i början med Sigrid. På BB började vi fundera på om vi skulle skippa att skicka julkort med henne på osv. Sen kom vi ändå fram till att vi ville att alla skulle få se henne. Hon såg ju egentligen jättekonstig ut, med mittersta delen av läppen och käken stående rätt ut. Men vi tyckte (och tycker) att hon är den sötaste lilla tjejen i världen, och visar stolt upp henne. Visst får man ofta kommentarer om hennes mun, men jag tycker nästan det är skönt när folk säger nåt. Annars undrar man ju bara vad de tänker. Och vi försöker prata mycket om alla andra delar av henne, ett litet barn är ju ett fantastiskt underverk, och att lära känna henne är ju det stora!
Jag hoppas du kommer vilja visa din pojke för alla också så småningom!
 

Hej Helena!

Skrivet av  Regina & Eliel
Jag tycker inte du är konstig!
Jag hade visserligen inte några "problem" med att visa upp Eliel.Det gick över rätt fort för oss.
Jag saknar faktiskt hans gamla utseende ibland!
Är jag konstig då? Jag vet inte?
Däremot tyckte (tycker) jag att det var SKIT-jobbigt
när folk inte sa NÅNTING!
Det är ju så uppenbart att han har spalt!
Och nästan ännu värre var när folk som jag träffat flera ggr före op. inte sa nåt när dom såg att han var opererad!!!
Då blev jag ledsen.
Inte en enda kommentar om att dom såg vad vår lille man gått igenom.Och hur fin han blivit!
Tur att dom flesta inte är så.
Visa du upp din lilla prins,han är ju det finaste barnet som finns,det måste dom väl se även om det finns en spalt där för tillfället!!!
Kramizzzar
 

Artiklar från Familjeliv