Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pumpa....

Skrivet av Ida:-)
Hej igen!
Finns det fler mammor som pumpar till sina små?! Jag har en elektrisk pump ordinerad från BB. Har även köpt en handpump från Apoteket (99:-) + fick en Avent-pump (500:-) av en kompis.
Den elektriska pumpen är bäst - kan göra andra saker samtidigt. Men jag måste säga att Avent-pumpen inte är så dum den heller, (dock ett minus att det är så många delar att diska).
Glada höstkramar
Svar på tråden: Pumpa....

pumpade...

Skrivet av  LillaMy & Petter
med aventpumpen. Fick hyra en från bb men den sög ojämnt (AJ!!) så jag vande mig med aventen och den fick hänga med... Men visst kändes det som att jag inte gjorde annat än mata, pumpa, diska, mata, pumpa diska...
Hur länge har du pumpat?? *nyfiken*
Petter fick bröstmjölk helt en månad och delvis ytterligare en månad, sedan ratade han mjölken...
 

forts. pump

Skrivet av  Ida:-)
Lilla Selma är 3,5 månader nu och hon får endast bröstmjölk. Men detta orkar jag tack vare att min kille är arbetslös - annars hade jag nog inte orkat.
Kram
 

Tips!

Skrivet av  Karin med Sigrid 021119
Hej! Jag pumpade också då Sigrid var liten. Höll på att ge upp pga all tid det tog, men efter ett tips här inne på sidan köpte jag ett extra munstycke och slang till den elektriska pumpen jag lånat från BB (går att få tag på via apoteket). Då tog det bara ca 10 minuter att pumpa, brösten trodde nog att jag hade tvillingar, för det blev jättemycket mjölk. Jag pumpade i 6 månader, sen tycket jag att det räckte.
 

Artiklar från Familjeliv