Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur skulle ni göra?*lite ot*

Skrivet av Lotta S o Jonathan 0908
Jag har fått ett dilemma på halsen som jag hoppas ni kan hjälpa mig på rätt spår med..
Den 12 december kommer min absoluta favoritartist till stockholm och jag har fått tag på biljetter (äntligen!)
Problemet är att vi ju bor i Uddevalla, 5 timmars bilresa från huvudstaden och dagen efter är det ju sonens lucia....
Hjärtat säger mig att jag inte kan missa hans 2:a lussande med dagmammorsgruppen men samtidigt skriker min idoltarm att jag bara inte KAN missa denna "once in a lifetime" att äntligen få se och höra honom live- Josh Groban!!
Hur ska jag göra? Jag har fått tag på biljetterna men inte betalt dom, så än kan jag ändra mig...Kom ju på detta efter jag beställt.....
HJÄLP! Ska jag lyssna på mitt dåliga mamma-samvete..?
(ps Stefan ska oxå med.)
Svar på tråden: Hur skulle ni göra?*lite ot*

Jag skulle...

Skrivet av  Gunilla & Wilma
...gå på konserten!
För det första så är Jonathan fortfarande så liten att han knappt vet vad lucia är. Det är nog mest betydelsefullt för oss föräldrar.
För det andra kommer det ett lussefirande varje år efter detta och i mina ögon är det alls ingen förlust att missa ett.
Så...åk du till Stockholm UTAN dåligt samvete. Ni kan väll ha lite luciamys hemma sen på kvällen.
 

Instämmer helt med Gunilla!

Skrivet av  Ulrica
Be någon fota lussefirandet bara så blir det ju jättebra.

Usch dags å nanna... för snart är det väl dags för amning :)
 

ojsan nicket hmande snett *imt*

Skrivet av  Ulrica med Hedvig & Vidar
:)
 

Skulle också ha åkt!

Skrivet av  Charlotte med Jens
Han är för liten för att förstå vad Lucia innebär och ni kan ju lussa på kvällen istället! Tror att hela familjen mår bäst av att ni åker iväg och har mysigt.
 

t:o:m jag skulle...

Skrivet av  Jessie & Emelie
nog åka, trots att luciafirandet har en särskild innebörd för mig (fyller 13:e dec och firar det alltid lite extra). En "once in a lifetime"-konsert är inget att kasta undan.
 

Svårt, men

Skrivet av  Lotta Li med Edvin
som de andra säger! Åk! Barnen är ju så små att de knappast bryr sig eller tycker att det är så speciellt just nu.

Skicka dit farmor eller mormor så blir dom säkert precis lika glada
 

Blir ingen...

Skrivet av  Lotta S o Jonathan 0908
konsert tyvärr....:(
Dels å beror det på just mitt dilemma med mitt mammahjärta och sedan så funderade jag halva natten på ekonomin. Det skulle kosta i runda slängar 4000:- för oss att åka dit så jag kom fram till att jag får se om min "once in a lifetime" chans kommer igen.
Jag kommer att gräma mig läääänge men jag får i alla fall se min lilla pepparkaksgubbe lysa när han får sjunga "tipp tapp" för fler än mig!
Tack alla för era svar och jag hade följt era råd..om jag hade haft just det-råd:)
 

Bara nyfiken - hur kan det kosta 4000:-

Skrivet av  Ulrica med Hedvig & Vidar
Måste ni betala boende eller vad kostar 4000:-?!!
 

Kalkyl..:)

Skrivet av  Lotta S o Jonathan 0908
Bensinpengar t/r Uddevalla-Stockholm -ca. 1000:-
2 st biljetter - 1.400:-
Mat o dyl ca 500:-
Hotell -ca 1000:-
Det kostar att ligga på topp...:(
 

Artiklar från Familjeliv