Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aptrött

Skrivet av Lotta m Frida & Oliver
Är inne på femte dagen själv med barnen, mannen är bortrest. Funkar rätt bra, har marschordning på mat, bad och läggning eftersom jag är så rädd att det ska bli kaos. Men så fick jag syn på mig själv i spegeln nyss och glåmigare människa får man ju leta efter...
Gissa vem som ska ta barnledigt och soooova på onsdag!
Svar på tråden: Aptrött

Lite samma här

Skrivet av  Erica m Nellie 1/9-02 & Felix 25/5-04
Jag har varit ensam med barnen sedan i tisdagseftermiddag, eftersom Finbar är inlagd på sjukhuset. Man får verkligen ha fasta tider för allt för att det ska funka. Jag beundrar verkligen de som är ensamstående med flera barn! Vilket jobb de gör! Jag är glad att det för min del bara är tillfälligt, även om jag just nu inte vet hur länge det kommer att röra sig om.
 

Jobbigt att inte veta hur länge

Skrivet av  Lotta m Frida & Oliver
du får vara själv. Hoppas att det blir en kort sjukhusvistelse!
 

Beskedet idag var att...

Skrivet av  Erica m Nellie & Felix
...det rör sig om 1-3 veckor till, det troligaste är 2-2½. Så det blir till att fortsätta köra stenhårt på rutinerna. Som tur är så har båda barnen varit extremt lättsomnade på kvällarna, så det har bara varit att ge välling och ersättning och lägga dem, också somnar de inom 5 minuter. Idag har de till exempel sovit sedan 18.50 båda två.
 

Vad skönt att rutinerna funkar

Skrivet av  Lotta m Frida & Oliver
Ikväll kommer min man hem, så jag får vila upp mig. Ska tänka på dig!
 

Bra jobbat!!

Skrivet av  Lotta Li med Edvin
Myscket starkt att klara fem dagar helt själv om man inte är van vid det tycker jag. Men det är väl som något gammalt ordspråk som jag hörde:

Man får den kraft man behöver...

:)
 

Jo, det ligger nog nånting i det där

Skrivet av  Lotta m Frida & Oliver
Nu går vi in i slutspurten, bara två nätter kvaaaaar...
 

Lyllos! :)

Skrivet av  Lotta S o Jonathan 0908
Sådär ser alla mina veckor ut! Söndag till fredag sköter jag o Jojje hushållet alldeles själva och det är minsann jobbigt vissa dagar! Speciellt om man inte är ,som vi är nu, vana och har lite egna rutiner inrutade.
Kämpa på bara! :))
 

Otroligt

Skrivet av  Lotta m Frida & Oliver
Vecka ut och vecka in? Det vet jag inte om jag skulle klara. Fast det är ju rätt, att man klarar det man måste...
 

Artiklar från Familjeliv