Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

OT: Frukostenkät

Skrivet av Lotta m Frida & Oliver
http://www.konsum.se/konsum/jsp/Crosslink.jsp?d=188&a=497

Jag är en läckergom.
Svar på tråden: OT: Frukostenkät

Glidare

Skrivet av  Lotta Li med Edvin
är jag tydligen, och visst stämde det litegran :)
 

Glidaren:

Skrivet av  Lotta Li med Edvin
Du hade Soda Stream och bakmaskin på 80-talet och förmodligen står en ljusblå espressomaskin och dammar där hemma någonstans. Du är hipp, men inte extrem. Du gillar nya trender och tycker om att resa, men inte som back packer, nej du åker hellre till städer och bor på bra hotell. Du reste till exempel till Barcelona härom året. Det var en underbar stad. Du lockas av IT och mediabranschen. Du bor i storstan och tycker att Café au lait i pappmugg smakar extra gott. Just nu drömmer du eller din partner om en Playstation 2. Du gillar Hip hop men har svårt att hänga med i texterna.


Om du vore en grönsak: Ruccola
Film: Star Wars (De gamla rullarna)
Lång brunch på söndagar: Ja
TV: Vänner/Ally McBeal
Ses av vännerna som: Modern, njutare
Musik: Soul, R&B
Läser: Elle Interiör, Arena

 

En Citykid!!!

Skrivet av  Charlotte med Jens


Du bor centralt i stan. Du är en sån som har koll på hur många millimeter byxorna ska vara uppvikta just nu. Och du slängde din sparkcykel redan för två år sedan. Du kan vara på gränsen till manisk i din strävan efter att ha koll. Många i den här kategorin blir dedicerade samlare. Du blir lätt rastlös och springer därför runt på kulturella tillställningar flera gånger i veckan. Du drömmer om att flytta till New York, men törs inte eftersom du är rädd för att tappa kollen på hemmaplan.


Om du vore en grönsak: Citrongräs
Film: Magnolia
Bil: Nej
Semester: New York/Tokyo
Ses av vännerna som: Medveten, självsäker, dedicerad
Läser: i-D, The Face och Colors innan den kom på svenska
Förebild: Andy Warhol

 

Och kommentarer :-)

Skrivet av  Charlotte med Jens
Vi har just flyttat ut från stan.... Jag kan inte ens minnas när jag sist var på en kulturell tillställning.... Jo! Picasso på Arken i våras :-)
Vill absolut inte bo i NY och har numera två bilar.
Hehehe. Men jag gillar citrongräs och vill gärna åka till både NY och Tokyo.
 

Samma här...

Skrivet av  Sus + Julius + snitt i januari
Vi flyttade från stan för 1,5 år sedan, men jag har då aldrig haft nån större koll... Lustigt nog var jag på just Andy Warhol-utställningen på Liljevalchs som senaste kulturevenemang, dock! NY har jag varit i ett par gånger. Men vi har bil, jag tycker samlare är skumma, har inte sett Magnolia.
 

Svärmorsdröm!

Skrivet av  Pernilla m Arvid
Jaha, det fanns tydligen en kategori till och den blev jag! Vet inte om jag håller med riktigt, men det är väl lite som jag skulle vilja vara! Det där med karriär det får nog vänta några år, och bergsklättring, nä. Tacka vet jag en mysig hemmakväll med en god bok:

Svärmorsdröm
Du är en glad prick som gillar att idrotta och provar gärna nya sporter som aerobics, bergsklättring eller innebandy. Du gillar att köpa nya saker och lyckas nästan alltid göra bra affärer eftersom du är så noggrann och kollar av med hela kompiskretsen innan du slår till. Med snygga kläder och ett ständigt leende på läpparna gör människor i den här kategorin karriär och ses ofta i näringslivets toppar.
Budskapet i filmen "Lejonkungen" berörde dig djupt även om du inte vill erkänna det. Sedan dess strävar du efter att leva för stunden men dagarna blir ofta uppbokade av annat som t.ex. bio, träningar och fika så att det inte blir mycket tid över för att leva som du vill.

Om du vore en grönsak: Avokado
Film: Matrix
Semester: Thailand två veckor om året
Dvd: Ja
Ses av vännerna som: Glad, framåt, svärmorsdröm
Kläder: Henri Lloyd, Gant, DKNY
Valspråk: "Hakuna matata"
 

Ja med...

Skrivet av  Ulrica med Hedvig & Vidar
stämmer bitvis... men nån\' märkes freak är jag ju inte.
 

Inte jag heller

Skrivet av  Pernilla m Arvid
men visst skulle jag ju köpa mer märkeskläder om jag hade råd! Fast inte just dessa märken, Gant? Är inte det för gubbar?
 

finns för tjejer med

Skrivet av  Ulrica med Hedvig & Vidar
www.gant.com

jo jag skulle nog också köpa märkes om jag hade råd. Någon grej så där är ju kul men annars är ju H&M bra.

Krya Arvid från mig!
 

Och hur är den?

Skrivet av  Pernilla m Arvid
Kan du inte klistra in ditt svar, det är kul att läsa!
 

Detta var fråga till Lotta! *imt*

Skrivet av  Pernilla m Arvid
.
 

Såhär är läckergommen:

Skrivet av  Lotta m Frida & Oliver
Du låter magen bestämma över hjärnan. Det innebär inte bara att du gärna tar en extra slurk vispgrädde i potatisgratängen. Nej, det kan också kosta en del. Du har skaffat dig ganska dyra vanor, men känner inget dåligt samvete. Livet är här och nu, som du brukar säga. Du är fantastiskt social och älskar att gå på fester, partyn och tillställningar, men kanske inte att arrangera dem. Du blir lätt medelpunkt i konversationer.

Du vill alltid ha "Rolls Royce-produkter" när du handlar, annars kan det lika gärna vara. Äkta champagne till nyår får man faktiskt unna sig. Du drömmer ofta om att bli ekonomiskt oberoende. Men se upp, vissa personer inom den här njutar-kategorin är både spelmissbrukare och brottslingar.

Om du vore en grönsak: Färsk basilika
Film: James Bond med Sean Connery, den ende som har klass
Älskar: Italien, Toscana om våren
Ses av vännerna som: Avslappnad, njutare
Tändare: Zippo
Vattensäng: Har haft

Nä, vattensäng har jag aldrig haft, men i övrigt KAN det väl stämma på vissa punkter. Och visst älskar jag mat (lite för mycket enl vågen...) och visst får det gärna kosta lite extra...
 

Kameleont...

Skrivet av  Anna m Embla
...och det stämmer nog rätt så bra...

---

Kanske är du på väg in i en ny fas i livet. Du är hur som helst en obotlig grubblare som får samvetskval så fort du gjort ett val eftersom du kanske borde ha gjort annorlunda. Du är inte den som står i händelsernas centrum, men den som man anförtror sig åt. I en amerikansk collegefilm är du den som får snyggaste tjejen när fotbollskillarna blivit för fulla och börjat slåss. En riktig Askunge-saga alltså. Det är svårt att säga om du haft för dominerande föräldrar, men ett tips för framtiden är ändå att börja lyssna lite mer på dig själv, för du har ju bra tankar och idéer.


Om du vore en grönsak: Gurka
Ses av vännerna som: En grubblare, mystisk, snäll
I ditt tidigare liv: Hamlet
Högljudd: Nej
Semester: Dit vännerna åker
Uttryck: "å ena sidan, å andra..."

 

Samma här! (imt)

Skrivet av  Erica m Nellie & Felix
 

Kanske ska...

Skrivet av  Erica m Nellie & Felix
...tillägga att det nog stämmer rätt bra på mig. :-)
 

Ha ha ha!

Skrivet av  Sus + Julius + snitt i januari
Jag är en Citykid!!! HUR gick det till?
 

Citykid!

Skrivet av  Gunilla & Wilma
och det fanns knappt något som stämde, men jag drömmer om att åka till NY och Tokyo.
 

Kameleont...

Skrivet av  Jessie & Emelie
Otroligt vad bra det kan stämma.
 

vintercyklist - gud vad trist!

Skrivet av  Marie med Hanna 0209 & Lina 0409
Svart på vitt fick man läsa vilken jäkla dönick man är :-)
 

beskrivning

Skrivet av  Marie med Hanna 0209 & Lina 0409
Inte så mycket som stämmer där inte, speciellt inte det där med smal och frisksport.

..........................
Du tillhör det smala, seniga släktet. Du har så länge du kan minnas hållit på med någon friluftssport eftersom det är viktigt att hålla sig i form. Om du dricker alkohol sker det sparsamt. Du är praktiker och har byggt både villa, sommarstuga och bastu. Du har inte särskilt dyra vanor och du spar faktiskt pengar varje månad, om något oväntat skulle hända. Du har plastgran till jul eftersom det är helt oslagbart: den barrar inte, är ekonomiskt fördelaktig och faktiskt snyggare än en vanlig risbuske från skogen. När du åker bil kör du säkert och håller dig noggrant två km/h under hastighetsgränsen. Men du kan ha en smula svårt att se andras behov av godis- och glasspaus på långa bilfärder.


Om du vore en grönsak: Morot
TV: Rapport 19:30
Semester: Fjällvandring i Sarek
Bil: En välskött Volvo 745 GL
Valspråk: "En sund själ i en sund kropp"
Ses av vännerna som: Hälsosam, viljestark, ordningsam
Förebild: Gunde Svan, innan han blev lekledare i TV
 

Artiklar från Familjeliv