Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Seg magsjuka...

Skrivet av Gunilla & Wilma
och nu har jag blivit sjuk också *blä*.
Wilma har inte blivit så mycket bättre, trots våra försiktiga försök till näringsintag.
Nu börjar vi om från ruta 1 och skedar i vätskeersättning och inget annat, så får vi se vad som händer till i morgon.
Hon har varit påtagligt slö under eftermiddan så det är inte utan att man blir lite orolig.
Är hon inte bättre till i morgon så får vi rådfråga en läkare, men jag hoppas att vi då båda två ska må bättre.
Svar på tråden: Seg magsjuka...

Blä!

Skrivet av  Charlotte med Jens
Stackars er. Kräks hon igen? Jag tror att det kan ta sin tid och att man måste ha tålamod men fy så jobbigt och besvärligt. Som jag skrev tidigare var Jens dålig med magkramper och diareér i säkert 2 veckor när han var magsjuk.
 

bara så att du vet

Skrivet av  Tina med Ida & Anni
så är barnets första magsjuka alltid den värsta och kan pågå länge! Det fick jag veta i vintras då Anni var sjul jättelänge och när jag tänker tillbaka så stämmer det på Ida också.
Ring gärna nästa vecka - känns jobbigt att ringa till alla men skönt att prata. Kram
 

Har pratat med BVC nu

Skrivet av  Gunilla & Wilma
och jag blev inte mycket klokare av det :-S
Har skedat i vätskeersättning hela natten och nu på morgonen + att hon har fått dricka några klunkar bredvid, men allt annat ratar hon.
Tänkte att hon behöver lite näring också (hon har inte kunnat behålla något sedan i måndags em) men hon kväljer av allt som erbjuds - majsvälling, blåbärsdryck och rostat bröd. Det enda hon eventuellt tar är riskaka och druvsocker.
Får hon behålla vätskan nu under förmiddan så får jag väll börja skeda i majsvällingen såsmåningom.
Någon som har mer tips på vad man kan hitta på?
 

Isglass?

Skrivet av  Marie med Hanna 0209 & Lina 0409
När vi var på Astrid Lindgren med Hannas magsjuka när hon var 1 så bjöd de på Piggelin - både vätska och socker så det är ju bra. Kanske inte lika obehagligt att suga på en glass som att äta eller dricka något?

Huvudsaken du får i henne vätska och att hon kissar, etc. Som barn läkaren sa till os om att inte Hanna fick i sig något mer i matväg : "Barn kan klara sig läääänge utan mat." Hanna har haft feber i i fyra dagar nu och är dunderförkyld. stackarn...
 

Glass är bra!

Skrivet av  Gunilla & Wilma
Kom på att vi har igloo i frysen, ska erbjuda det så fort hon vaknar. Har också fått ett "vätskeprogram" av sjukvårdsupplysningen som vi ska ta till.
Hon får till i morgon på sig att piggna till, så vi hoppas att denna kur hjälper.
Skönt att höra att det inte är näringen som är det viktigaste en sån här gång...
Stackars Hanna då som är så förkyld. Hoppas hon också kryar på sig snart!
 

Artiklar från Familjeliv