Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

barnförsäkring?

Skrivet av Karin m. Olle & Arvid
Har ni någon barnförsäkring till era barn? I såfall vilken?
Svar på tråden: barnförsäkring?

Ja

Skrivet av  Gunilla & Wilma
Vi har Folksams barn- och ungdomsförsäkring till Wilma. Anledningen till att det blev just Folksam är att allt annat i vårt liv är försäkrat där, så för enkelhetens skull....
Vi är nöjda hursomhelst!
 

Ja, vi har

Skrivet av  Helena m. Jonathan 020919
Hej!
Vi har Holmia/TryggHansa och har haft det sen Jonathan var nyfödd. Jag har inte uppdaterat mig om barnförsäkringar nyligen, men när vi tecknade den så var det en av de bästa på marknaden. Vi är nöjda!
Läs mer på den här länken:
http://www.trygghansa.se/04privat/Page7727.html

Lycka till i försäkringsdjungeln!
 

Vi har också denna *imt*

Skrivet av  Marie med Hanna 0209 & Lina 0409
ccc
 

samma här

Skrivet av  Hanna -Liv, Es och F
VI har haft denna försäkring också, jag valde med omsorg när F föddes, pga av att jag kände ett par vars barn fick cancer, och de berättade då om vilka skillnader det var i försäkringarna när man fick långtidssjuka barn och men efter sjukdomstiden. De hade alltså valt en annan försäkring till sina barn.
Sedan har jag jämfört denna när jag nytecknat för mina andra barn, men den har vid kollarna varit den allra bästa för oss.
Jag känner en mamma som när de fick syskon ändrade på försäkringen, och valde ett mindre belopp till varje barn för att inte den totala summan skulle överskrida det hon betalade för första barnet. Så man man kan ju välja lite olika sätt.
Jag vill inte spara på försäkringar, och vi lägger ut en del pengar per år, men det ju ett val jag gör, och jag hoppas ändå att jag aldrig får användning av dem!
 

Samma för oss

Skrivet av  Erica m Nellie & Felix
Båda barnen är försäkrade hos dem.
 

Följdfråga ang. försäkr...

Skrivet av  Sara med Mika
Det kom reklam i brevlådan från ett nytt förskringsbolag som hade ett bra erbjudande för 75;- månaden, nån som vet något om det?

Vi har just nu Trgg Hansa, dyr men täcker det mesta.
 

Vi har

Skrivet av  Lotta Li med Edvin och Ella
Länsförsäkringar eftersom vi har alla andra försäkringar hos dem.

Dock blev det trygghansa för Ella i 6 månader eftersom det verkar som om de är de enda som försäkrar innan barnet är fött.

Vi kommer att byta till länsförsäkringar när Trygghansaförsäkringen går ut.
 

Först nu... (till Lotta Li)

Skrivet av  Marie med Hanna 0209 & Lina 0409
såg jag vilket namn ni valt åt bebisen. Superfint med Ella och det passar jättebra ihop med Edvin. Lina heter Ella också, Lina Astrid Ella. Tomas mormor heter Ella och hade inte Tomas kusin tagit namnet till en av hans döttrar hade Lina också fått heta Ella i förstanamn. Hur går det därhemma med två barn? Är läget under kontroll?
 

Japp...

Skrivet av  Venus
båda barnen är försäkrade i Trygg Hansa.
 

Tack

Skrivet av  Karin m. Olle & Arvid
för alla svaren. Det blir nog TryggHansa här också.
 

Artiklar från Familjeliv