Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni lussat idag?!!

Skrivet av Jessica m Ronja o Oliver
Ronja var världens sötaste lilla pepparkakstjej idag när hon skulle till dagis. Jättesöt brun pepparkaksklänning som hon fått av mormor, som matchade hennes fina brunlockiga hår perfekt. Och som pricken över i:et hade hon lite glitter i sina små pippilotter. Sött va??! Slår vad om att era små lintottar till tomtar, lucior ect var lika söta.
Extra glad var jag att dagis hade lagt firandet på eftermiddagen istället för på morgonen så man slipper stressa dit tidigt på morgonen.
Hoppas ni alla får en mysig lussekväll!
Kram
Svar på tråden: Har ni lussat idag?!!

Nej, på vårt dagis...

Skrivet av  Anna m Embla 020914
...lussade fröknarna!! *mkt besviken*
De ansåg att barnen var för små...frågan är om det inte handlade om ngt helt annat...kanske en önskan om att själva gå lucia ;)
 

Japp

Skrivet av  Marie med Hanna 0209 & Lina 0409
Igår var man på sitt livs första lusse-tåg på dagis. Världens sötaste lilla tärna tyckte jag att jag hade såklart men en mer objektiv människa hade nog snarare beskrivet henne som en snorig rödnäst liten tjej med håret på ända och ett lucia-linne som var tio cm för långt eftersom lilla madamen vägrade glitter runt magen. Men alla barnen (majoriteten tomtenissar) var så söta och sången (framfört i typ tjugo olika stämmar) var naturligtvis jättevacker :-) Idag är hon hemme med sin förkylning men har trallat glatt på Bipp Bapp (tipp tapp) och Kommer Kommer (Pepparkaksgubbarna).
 

Jajamensan...

Skrivet av  Jessie & Emelie
Gick upp tidigt igår för att hinna ut till dagis (2.5 mil dit från mig) innan klockan var 7. Emelie var på strålande humör och klagade inget på att ha pepparkaksmössan på sig. Hon var urgullig som pepparkaksgumma och eftersom jag hade glitter i håret skulle hon ha det på sin hatt också. Jättesött.

De stora barnen på dagis gick i på fint led och sjöng. De små barnen kom efter i klump i ett virrvarr av tomtar, tärnor och "pepparkakor". Emelie sjöng med i nästan alla sånger. Hon har en rätt stor sång-repertoar våran lilla musikaliska tjej.

De var så duktiga allihop och det är 100 gånger roligare att se ett sånt lusse-åtg än ett traditionellt av vuxna människor.
 

Artiklar från Familjeliv