Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Granen står så grön och grann...*skrålar*

Skrivet av Gunilla & Wilma
Tjoho! Äkta makarna handla-julklappar-i-sista-minuten-tillsammans-med-tvåmiljoner-andra, har kommit hem från sin första, enda och sista julklappshandling!!!

Trotsade till slut alla eländiga virus som florerat kraftfullt bland familjens invånare, lämnade Wilma hos mormor och proppade maken full med alvedon.
Lyckades avverka en middag, tre shoppingcentrum och samtliga julklappar på 3 timmar och 20 minuter. Fick dessutom tag på allt vi skulle :-)
Känner oss supernöjda eftersom allt bara flöt på (förutom ett visst parkeringskaos vid Kista galleria) och vi kom hem med livet i behåll.
Köpte gran idag också som nu bara väntar på en fumlig tvåårings små händer som ska klä den.
Som en extra bonus i julbudgeten gjorde vi inte av med lika mycket pengar som vi hade räknat med.
Behöver jag säga att jag är på gott humör?!! :-D
Svar på tråden: Granen står så grön och grann...*skrålar*

Härligt!

Skrivet av  Åza m Wilda
Den utflykten ska sambon och jag göra imorgon kväll, har lurat hit lillmoster för att passa Wilda.

Parkeringskaoset i Kista lär ju inte vara bättre imorgon. Kanske blir så att det bara blir IKEA!!!, vi ska köpa en säng till Wilda (äntligen bestämt oss) och tillhörande ateraljer.

Lyllo er som är färdigshoppade och nu bara kan sätta er ner och invänta julafton :-D
 

skönt!

Skrivet av  Marie med Hanna & Lina
Lyllos dig att ha allt klart. Jag har handlat klappar till våra barn och syrrans fyra men har kvar att köpa till Tomas (ingen aning vad!), mor och far. Julgran får införskaffas och kläs imorgon. Ska även göra rödbetssallad att ta med till julbordet hos mina päron. Imorgon får vi förhoppningsvis en ny skrivare hem så då kan jag göra en del julklappar färdiga - köpte några fina ramar på IKEA idag som jag måste fixa foton till. Hade som ambition att få Hanna till en frisör innan julafton men det kan jag nog glömma - skulle behöva kapa av hennes testar en decimeter i nacken och få till en slags page så kanske det inte ser så tunt ut.
 

Bra jobbat!!!

Skrivet av  Lotta Li med Edvin och Ella
Visst känns det skönt. Vi lyckades få ihop till alla julklappar utan att behöva åka in till stan som vi trodde. Vi hittade nämligen allt i vårt lilla köpcentrum här ute!! Visst känns det bra!
 

Artiklar från Familjeliv