Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En trea/fyra?

Skrivet av Kristine
Går i djupa funderingar...sedan Tea föddes har vi alltid (mest maken) sagt att tre barn är alldeles nog. Han har varit helt bestämd om detta. Jag har tyckt det varit vettigt med tanke på att jag kräkts i sju månader, samt varit i ganska dåligt fysiskt skick iom min sjukdom. Nu har han helt plötsligt tvärvänt! Han har räknat ut att han helst vill ha en liten till i januari 2006? Känner mig jätte förvånad och självklart jätte glad. Har någon annan varit med om något liknande?? Vi har ju en stund på oss att fundera.
Svar på tråden: En trea/fyra?

wow!

Skrivet av  *Sara med Mika02&magen v11*
Jag skulle bara vilja säga, kör igång! ;)

Skämt åsido... en vän till min pappa sade till mej när han träffade Mika när hon var runt 1; barn är livets salt, jag har tyvärr bara ett och jag hade önskat mej många fler, skaffa så många syskon ni kan, för kom ihåg att man ångrar bara de barn man aldrig fick:...

Just u mår jag så illa och är så trött att jag tänker att efter detta får det vara nog, jag orkar inte en gång till... men som sagt, man glömmer ju allt det tråkiga rätt snabbt, så om det går vill jag nog ändå ha minst 3 barn... sen får vi se! kram
 

Det där illamåendet

Skrivet av  Kristine
Är ju fruktansvärt! Hoppas att det går över för dig snart!
 

Min man!

Skrivet av  HAnna - LEF
Hej!
Ska vi byta man *asg*
Min man överraskade mig lika plötsligt med att vilja ha vårt trejde barn - och jag var som han redan visste inte alls svårövertalad, hade ju velat ha en till ganska länge!
Så plötsligt iallafall kom maken hem efter att ha träffat ett par kompisar som planerade bebis, och sa att det vore väl härligt med en till, och vips blev vi med Liv, betänketid: ett par veckor!

Skulle maken göra samma sak igen skulle jag nappa direkt, men han hävdar envist att det räcker med tre! Och denna gång verkar han sannerligen mer bestämd än tidigare.
Och tja, tre underbara barn, jag vet inte om jag verkligen kan förvänta mig mer av livet.....även om jag visst gärna fått en till.

Fundera du nu ett tag.....det är ju du och din kropp som ska orka! Och vad du än bestämmer dig för, så vet du ju vart jag finns!!! :-)
 

Kul!!

Skrivet av  Kristine
Jag blev jätte förvånad när han frågadeom vi skulle ha en liten till. Jag tog inte upp det mer, men så i morse tog han upp det igen...Om en liten till. Ebbe har varit helt anti, så jag har inte ens diskuterat det. Vi får fundera lite till...men visst känns det himla kul. Har önskat mig ett tredje barn så där i hemlighet, men inte pratat om det...
Hur går det med huset? Försökte inspireras av dig och också tapetsera ett rum själv. Det slutade med att jag sod och tjöt och förbannade min man för att han inte hjälpte till...Du verkar ha bättre renoveringsnerver än vad jag har:)
 

Ojdå!

Skrivet av  HAnna - LEF
Om du kan vänta ett tag kan jag komma och hjälpa till lite! ;-)
Jag tycker att det är helkul med att tapetsera, kör med easy up! Det tråkiga är förarbetet! Men en våd har jag hängt i mörkret idag......får se imorgon hur den ser ut!
I morgon ska jag lägga golv igen! OM STRÖMMEN KOMMER!
Det har funkat dålig med renoveringen sedan stormen, stömmen kommer och går hela tiden i huset.....är väl bara att vänja sig vid lantlivet gissar jag!

 

Allvarligt?

Skrivet av  Kristine
Vill du det? Jag kan vänta, vet du! Absolut. Just nuär jag fullt uppdagen med att umgås med bonussonen. Är strömmen borta? Lantlivet är underbart kan jag lova! Man kan pinka i trädgården utan att någon ser:)
 

Artiklar från Familjeliv