Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blåa händer och fötter???

Skrivet av Jessica och Theo, 020112
Har Theo... Ser ut som om han är kall, men det är han inte! Och han är pigg och glad. Men det ser helt läskigt ut med dessa blåaktiga händer och fötter! Nån som varit med om nåt liknande???

Kram!
Svar på tråden: Blåa händer och fötter???

Nä men då skulle jag nog bli rädd!!!

Skrivet av  Miko med hjärtat i halsgropen
Ring sjukvårdsupplysningen, blåa händer och fötter tyder väl på dålig cirkulation!!! Jag vill inte skrämma dig men jag blev själv rädd när jag läste din rubrik!

De borde kanske kolla syresättningen och lyssna på hjärtat?!!!
 

Ps: Berätta hur det blir!!!

Skrivet av  Miko m. Elliot 020101
KRAM
 

Nu är det bättre...

Skrivet av  Jessica och Theo, 020112
Hua! Men rädd blev jag! :( Men kommer det igen snart, så ringer jag PRONTO till sjukvårdsupplysningen. Vi har varit på babysim idag, och sen har han legat ute och sovit i en och en halv timme, så han kanske vår väldigt urren, även om han hade mycket kläder på sig.
Han är väldigt pigg och glad och far omkring som ett skållat troll, så det verkar inte vara nån fara nu.

Kram!
 

Ja, då är det säkert för att han badat!

Skrivet av  Miko m. Elliot 020101
Jag trodde ni bara hade varit hemma och helt plötsligt var han blå om händer och fötter...

Då så!
 

Håller med Miko..

Skrivet av  Sara & Adam 19/1-02
det kan vara något allvarligt, men det kan också vara något helt banalt...

På mitt "sykehus" kom det in ett barn i illfart med ambulans med blå armar som man trodde berodde på ischemi (dålig syresättning). MEN när labbet kom før att ta prov på barnet och tvättade med spritsudd så førsvann det blå... det var barnets trøja som torrfällt *hihi*.

Hoppas att det inte kommer tillbaka, men ring sjukvårduupplysningen _om_ det gør det!

Kramar
 

Nyfödda...

Skrivet av  Elin med Noel 27/2
...får ju ofta blåaktiga händer och fötter läste jag på massa ställen när Noel var nyfödd (han hade det). Det beror på att om de blir lite kalla så är kroppen så fiffig att den först "tar" värme från händer och fötter istället för resten av kroppen och huvudet. Detta är inget farligt enligt böckerna, men man kan ju klä på lite extra. Kanske kan detta även drabba lite större barn????
 

Artiklar från Familjeliv