Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

18månaderskoll

Skrivet av Fia med Martina och Marcus
eller 17 månader rättares sagt. Marcus var 88,5cm lång och vägde 11,8kilo! :)
Svar på tråden: 18månaderskoll

lång

Skrivet av  Myzan & Co
och ganska "smal" kille då :)
Vincent väger 13 kg till sina 86 cm.
fick han MPR-sprutan oxå\'?
kramar från oss
 

Japp

Skrivet av  Fia med Martina och Marcus
och jag som tycker han är en lite knubbis! *skrattar* Men jag jämför ju med Martina som är en RIKTIG speta! Men de är helt perfekta bägge två så klart!

Marcus fick också sin MPR-spruta, och Martina satte på honom ett plåster. Marcus skrek just när han blev stucken, men slutade rätt snart sen. Han hade fått en dos alvedon en timme före sprutan, jag tycker det funkar rätt bra! Sen några timmar senare hade han ont i benet ochdå fick han en dos till. Sen har det varit lugnt. Få se nu om han får feber om en vecka eller om han klarar sig från det...

Har ni också tagit MPRén? Gick det bra, feber efteråt?
 

japp

Skrivet av  Myzan & Co
den 14/7 fick Vincent sin MPR och Felix sin första vaccination.
båda skrek vid sticket men sen ingenting.
xakt på dagen 10 dagar efter MPR\'en så blev Vincent rödprickig på rygg och bröst, men det gick över på 1-2 dagar bara, ingen feber dock (tror inte det, var juh mitt i värmeböljan så han var så varm ändå).
kramar från oss
 

Var vi oxå på

Skrivet av  Anna och Julia 3/2
igår. Julia var strax över 83 cm lång (+4 cm på 3 månader) och vägde 9 760 g (+0,5 kg på 3 månader).
Ganska lång och smal tjej!!!!!

Trodde att hon hade gått upp JÄTTE mycket (tror det alltid) men de konstaterade att hon e en aktiv och företagsam tjej som gör av med allt vad hon äter, för hon äter verkligen bra nu!

Och 2 års trotsåldern verkar hon ha kommit in i redan... suck, nåja som hon sa så borde den ju vara över tills hon fyller 2.. vilken tröst :)

Några andra med barn i trotsåldern redan???
 

Ohhh jaa

Skrivet av  thinker
Här trotsas det som bara den. En envis liten dam, som har två envisa föräldrar att brås på. Skall göra allt själv och hon skall bestämma det mesta - konflikter blir det.
 

Oj, oj,

Skrivet av  Kath m. Malva & Love
Malva har just nu en väldigt intensiv trotsperiod. Mycket NEJ! blir det.

Vi ska till BVC på tisdag. Tror att hon vuxit mycket nu i sommar. När vi skaffade pass till henne i slutet av juni var hon 76 cm lång.
 

Hej svejs!

Skrivet av  Ingrid mfl
Men den gjorde ni före semestern då? För Marcus är väl precis 19 mån nu?
Har ni / ska ni ta vaccinationen nu? Hur gjorde ni med Martina?
 

Jag kan ju

Skrivet av  Fia med Martina och Marcus
inte räkna! *S* Marcus är ju 19 månader, inte 17! *S* Vi har tagit vaccinationen nu, och det gjorde vi med Martina också. Så är det klart lixom, för jag är livrädd för mässlingen. Har en väninna som jobbat med barn som har hjärnskador efter mässlingen. Eller ja de är ju vuxna nu, men hjärnskadorna är ju kvar. Vi diskuterade mycket om detta då jag väntade Martina, eftersom jag då var väldigt skeptisk till vaccination. Men nu har jag läst mycket om det och nu finns det inte längre något alternativ till att vaccinera för min del.

Hur har ni gjort, ni skulle vänta ett tag eller hur var det? Och hur mår du? Känns det lugnt/lugnare nu?

Förresten, du vet Catta med Elin som är beräknad till 8:e September i er septembergrupp, hon har ju fått snittdatum till den 29:e Augusti. Det är ju samma födelsedag som Martina! *S* Så vi lär ju knappast missa våra respektiva döttrars födelsedagar! :)
 

Häftigt!

Skrivet av  Ingrid mfl
Jag skulle helst vilja vänta tills de är några år. Men vårt BVC är väldigt på om vaccinationer. Får se hur det blir.

Jaha ja, det blir till att ha dubbelt firande 29/8 då?

Allt bra annars? Ja, förutom... ni är friska och så? Förresten, appropå det. Fick Marcus eller Martina feber eller liknande efter sprutan?
 

Smal kille du har :-)

Skrivet av  Catta m Elin o snitt 29/8 ( alldeles för långt kvar)
Min "stora" tjej var 85 cm o vägde 13.0 kg vid 18 månaders kollen.
Ha det bäst!
Kram
Catta
 

Artiklar från Familjeliv