Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tusen frågornas mästare?

Skrivet av Jenny m Annie & Nellie
Sista tiden har Annie börjat fråga om allt! Vad är det i maten? Vad gör pappa på jobbet? Bits björnar? Vad hette du när du var liten? Vad sa du när du var liten? Får man klappa lejon/tigrar/apor/ hundar/katter osv. Dessa frågor kommer i en inte sinande ström :) Är det någon mer som har en frågvis tjej/kille?
Svar på tråden: Tusen frågornas mästare?

Adrian...

Skrivet av  Jessika och Adrian 020118 (27+4)
säger vad är det? tvåtusen gånger omdagen. Fast han vet vad det är. HAn har inte kommit så långt att han frågar mer konkreta frågor ännu. Men jag kan bli galen på alla "e de" som bara bubblar ut ur munnen på honom. Jag brukar fråga tillbaka "ja, vad är det?" så får han säga själv, eftersopm han egentligen vet.
FAst det var ju lite kul att hon frågade vad du hette när du var liten. Tror hon att man heter annorlunda då eller är det för att du heter mamma nu?

Kram
 

Här också!

Skrivet av  Pernilla
Sixten frågar också om allt och inget. Mycket varför-frågor. Försöker ta mig tid att svara ordentligt, jag tycker det är viktigt, men ibland orkar man ju bara inte. "Fråga pappa", säger jag ibland, eller "Det bara är så". Men visst är det kul att resonera med honom och höra hur han tänker.
 

Mina öron krullar sig!

Skrivet av  Monica m Rebecka -02 o Hannah 040509
Likadant här frågar om allt och har gjort sedan i april. Och Rebecka ger sig inte förräns jag har svarat. Mindra kul ibland! Jag har lärt mig att "bryta" av henne genom att ge henne en motfråga. Ibland så frågar jag henne vad hon tror.
 

Artiklar från Familjeliv