Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag har abstinens!

Skrivet av Millan m. Liam & Måns
Aff-abstinens alltså...
Hinner inte ens in här för att läsa längre. Men nu måste jag bara slösa bort lite tid för att skriva här inne.

Just nu är det mycket, framförallt det att jag har börjat läsa matte. Sökte ju en matte C flexkurs som skulle börja nu den 18 oktober, som jag fick plats på. Men det var för få sökande, så den kom aldrig igång. Men istället fick jag hoppa på den kursen som började i augusti. De har alltså redan läst halva kursen och har slutprov i början av december. Så jag måste läsa ifatt de.
Det går bra och är jättekul, men tar all ledig tid i stort sett. Vill ju inte ta tid från barnen, utan det blir när de sover och på kvällarna som jag pluggar, när jag tidigare hängde här vid datorn - med er! *buhu*
Gjorde första provet förra veckan (läste in första kapitlet på fyra dagar) och det hade gått jättebra fick jag veta igår. Ett enda fel (slarv, avräkningsfel) konstaterade min lärare förvånat. Hon var jätteskeptisk till att jag skulle klara av att läsa ifatt de andra. Hon tyckte att det var för länge sen jag läste matte (matte B i tvåan på gymnasiet, -99) och när hon dessutom förstod att jag är hemma med två barn så tyckte hon att det var lönlöst för mig att försöka komma ikapp. Ha! Klart att jag måste komma ikapp då och dessutom få bra betyg, eller hur!?