Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur skulle ni reagera?

Skrivet av Vad ska en flicka göra?
Har skrivit samma inlägg på Man och kvinna men gör ett försök här med....Jag har ett problem, tror jag....nu i höstas påbörjade jag en ny utbildning som ska pågå under rätt många år. Redan andra dagen visade det sig att en kille och jag hade läst samma kurs på universitetet för 11 år sedan! Så det föll sig naturligt att vi började snacka en hel del och upptäckte dessutom att vi tyckte om att prata med varandra! Vi började mejla en hel del, långa roliga mejl om allt möjligt....vi tentaläste tillsammans, gick ut och tog luncher osv....det är bara det att han i sina mejl blir väldigt personlig ibland (aldrig när vi träffas och pratas), han skriver vid flera tillfällen att han tycker jag är vacker, så otroligt trevlig och smart och cool.....och att han alltid längtar efter att få träffa mig igen, eller att få mejl ifrån mig eller höra min röst......och det blir oftare och oftare han skriver såna grejer! Samtidigt så vet han att jag är lycklig sambo och har barn.....och han skriver att han är så glad att ha mig som vän.....ÅHHHHH, jag blir vansinnig!!!!!!! Hur sjutton ska jag tolka hans mejl? Hans ordval och formuleringar? Att en man säger till en annan kvinna att han tycker hon vacker och att han menar det med handen på hjärtat, hur skulle ni uppfatta det? JAg har valt att aldrig kommentera hans dylika kommentarer, låtsas som inget alls.....men det börjar bli lite jobbigt! Jag tycker han är supertrevlig och gillar hans sällskap för han får mig verkligen att må bra men jag vill inte ha nåt annat än vänskap......fast visst är jag otroligt smickrad av hans smicker.....Hur skulle ni tolkat sådana kommentarer och hur skulle ni ha reagerat? Tycker ni att jag bör nämna något om det nästa gång vi ses eller mejlas? Han kanske inte menar så mycket med det utan bara vill vara snäll och då känns det ju urdumt att ta upp som nåt annat......Snälla snälla ni! Kom med tips och goda råd för jag vet inte alls hur jag ska hantera det här!
Svar på tråden: Hur skulle ni reagera?

Han är uppenbarligen...

Skrivet av  Catrin med Ville 031013 och Freja 0201
intresserad av dig mer än som kompis. Eftersom han bara uttrycker sina känslor i mejl och inte när ni ses tolkar jag som att han är lite blyg. Det verkar som om han pejlar in var han har dig. Om du vill hålla det på en vänskaplig nivå tycker jag att du ska prata med honom om detta innan han skriver för mycket. Var tydlig och tala om att du har ett bra förhållande och att du inte är ute efter mer än vänskap. Om du värderar er vänskap så säg det också. Lycka till:o)
 

Artiklar från Familjeliv