Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hejsan igen

Skrivet av Madde m.Elias (+Saga &Hannes)
börjar om här gång på gång hela tiden tycker jag.
Har lååånga pauser, hinner inte med så mycket som man skulle önska.
Hur som helst så är det bra med oss eller kanske inte riktigt bra. Elias har nu fått svar på sina allergitester och det var inte så roligt att läsa.
kort och gott är han allergisk mot pälsdjur,kvalster björk(högsta poäng)gräs, jordnötter(väldigt mycket)
mjölk,ägg,soja,vetemjöl.
Vi har fått tid till dietist eftersom han har så många allergier. Vet inte riktigt vad han kommer att få äta.
Så det är inte så konstigt kanske att han har mått dåligt och sover så dåligt på nätterna. Han har typ aldrig sovit en hel natt utan vaknar och stökar minst ett 10 gånger varje natt.
Annars är det bra och Elias är så duktig, han är nu dagtorr och har slutat med nappen.
Det var lite från oss(om ni har saknat oss och undrat vart vi tagit vägen)
kram
Svar på tråden: Hejsan igen

Hej.

Skrivet av  Nerica med Tove + 2
Hinner inte heller in här mer än sporadiskt. Vad jobbigt med din sons allergi. Hoppas allt ordnar sig.
 

ja

Skrivet av  Madde m.Elias (+Saga &Hannes)
Men nu vet vi iaf. Vi har misstänkt allt möjligt eftersom han inte mått bra men inte förräns vi bytte läkare som tog oss på allvar så har vi nu fått besked och då kan man ju göra något åt allergin iaf så det känns hoppfullt ändå. allergier kan ju oxå växa bort.
 

OJ, då- vi skulle kunna äta ihop..;-)

Skrivet av  Sanna m Sacha 18/12-01
Jag och Elias, alltså...*ler* Jag är allergisk mot de där sakerna- utom mot ägg och vetemjöl (tack och lov). Så, jag vet ungefär hur ni har det- det är svårt i början att lägga om kosten. För mig har det underlättats av att en del saker liksom smög sig på...
Men, skönt att ni fått besked- det är början på ett nytt liv för Elias- jag lovar!:-)
 

ja, jag hoppas det

Skrivet av  Madde m.Elias (+Saga &Hannes)
Tror oxå att det kommer bli jobbigt i början innan man får rutin på vad han kommer att få äta och inte äta.
Jordnötsallergin är den som oroar mig mest eftersom det kan vara så farligt at få i sig. Vi måste nog pränta i Elias att alltid fråga om jordnötter så han inte får i sig av misstag, man kommer ju såsmåningom inte alltid att kunna vaka över vad han äter.
Men jag hoppas att han kommer att bli bättre både med sina eksem, astman och att han kommer att sova bättre.
 

halloj

Skrivet av  Myzan & Co
kul att se dig igen :)
jobbigt med så många allergier, skönt att ni ska få hjälp av en dietist iaf!
här hos oss är väl allt "som vanligt".
Vincent och Felix trivs på dagis, Pär började nytt jobb i måndags och trivs jättebra.
jag väntar vårt tredje barn, som ville komma till oss trots kondom och dagen efter piller. det är till 99% säkerhet en liten tjej, har sett så ut på 2 UL iaf. har bf 28/2.
eftersom min arbetsplats inte kan omplacera mig så är jag sjukskriven för min hemska foglossning.
kramar från oss
 

grattis

Skrivet av  Madde m.Elias (+Saga &Hannes)
vad skojigt att du ska ha en liten till. Och inte så långt kvar heller:)
skönt att du är sjukskriven nu om du har fått foglossning. Det är inte speciellt roligt att ha, har haft det med både Elias och Hannes och varit sjukskriven då.
Spännande om ni får en liten syster den här gången även om det är roligt med alla barn såklart men det är extra kul att ha av varje sort.
du får ha det så bra, jag ska försöka vara här inne lite mer eller så mycket man hinner iaf.
kram på er
 

Artiklar från Familjeliv