Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En liten anekdot

Skrivet av Ylva m Jakob 23/2
Vi har sagt det förut men vore det inte för att de är så fantastiskt gossiga, roliga och finurliga i den här åldern så skulle man inte orka deras "frigörelse-process"... Måste vara förutbestämt :-)

I går var hela familjen med hos frisören när pappa och sedan Jakob skulle klippa sig. Under pappas klippning satt jag med Emilia i knät och Jakob bredvid på en soffa inne på salongen. Jakob var väldigt tålmodig men efter en kvart eller så började det klia lite i rumpan på honom och han gled ner från soffan. Emilia som var nöjd i knät skulle prompt lockas med och Jakob drog henne lätt i armarna. "Nej - Jakob dra inte i henne - hon tappar balansen!" Jakob tittar förnumstigt på mig: "Då måste vi leta efter den!" "Leta, leta, leta" "Balansen - var är du?" Jakob struttlar runt i salongen och hittar balansen "på låssas". Han kommer vips tillbaks till oss och sträcker fram en tom hand till Emilia: "Här Emija - här är balansen! Nu kan du stå!" Och sedan ett gigantiskt leende!

Jag är så kär i honom så jag förlåter givetvis alla matbordsbekymmer :-)
Svar på tråden: En liten anekdot

godisen :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Vilken go kille!

Skrivet av  Jenny m Annie & Nellie
Visst är de underbara (oftast...) Man växlar verkligen mellan att hjärtat håller på att brista av kärlek till att man sliter sitt hår...
 

otroligt gulligt!

Skrivet av  Kattis m Theo & Pyret v 11
Underbart!
 

vilken go kille=) IMT

Skrivet av  KIKI*med 6 barn*
 

Artiklar från Familjeliv