Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur gör ni för att få dem att sova?

Skrivet av Karima med Gillian och Elliot
Hej på er!
Har mycket just nu (uppsatser att skriva för Chalmers kursen, byte kontaktperson hos kunden, massor att leverera samtidigt, ett nytt projekt på g, en lägenhet att \'renovera\'...).
Min fråga är hur får ni era barn att sova. Elliot har alltid varit en ängel (utom få undntag när sjuk)och vi lägger honom och han sover direkt. gillian är svårare o svårarer att somna. Fredrik brukar alltid sova med honom (då måste jag väcka honom efter ett tag...).
Ikväl blev det för mycket : jag var den elakaste maman i världen som borde lämna hemnet och inte komma tillbaka (citat från min lilla ängel!). f är på Östra med Elliot och då kan han inte vara med Gillian.
Hur stark måste man vara för att ta så mycket s* från en liten plutt?"""?!!
Svar på tråden: Hur gör ni för att få dem att sova?

ja du...

Skrivet av  Mia med Ludvig 29/12-01 nyfikenienstrut
Det är inte enkelt. Men med ditt *stress* liv så känner han av det och då blir det svårt att slappna av, han känner att du vill att han ska sova.
Han är ju också ovan att du lägger honom så då blir det mer *testa*. Vi lägger Ludvig och han lyssnar på KISS och så somnar han. HAn får ligga själv annars somnar han aldrig.
 

*garvar*

Skrivet av  Åsa med Herman
Kul att det finns fler rockers har! *ler* Herman lyssnar helst pa AC/DC dygnet runt... men aven vissa KISS-later duger! ;)
 

Du förstår..

Skrivet av  Mia med Ludvig 29/12-01
han är helt såld!
Han ger oss roller i familjen vem som är vem . Sen hämntar han gittaren och micstaffliet = sop skyffel skaftet sen sjunger han massor.
 

*garvar annu mer*

Skrivet av  Åsa med Herman
Precis sa gor Herman ocksa...!!! Oftast ar han Chris (trummis) och da ska pappa vara Angus (gitarrist) och jag Brian (sangare).... =D
Synd att vi bor sa langt bort ifran varandra annars kunde killarna lira tillsammans! *ler stort*
 

Rebecka lyssnar på CD.....

Skrivet av  Monica m Rebecka -02 o Hannah 040509
lånar på biblioteket. Hon gillar att lyssna på Astrid Lindgren, Klas Klättermus, Alfons Åberg.

Det är nog så att de små känner av när vi stressar för mycket. Rebecka blir alltid klängigare när jag har mycket kring mig.
 

Ja det låter som du har

Skrivet av  Jojan å Elias
full rulle.

Men här är det alltid sagoläsning som gäller, eller sagoband eller så sjunger jag till jag blir hes ;)
Vi ligger alltid hos Elias till han somnat och vi även gör i bland vilket är mindre bra *s*
 

Jag ligger bredvid

Skrivet av  Lisa o Adam 8/2
o läser en bok (Adam frågar ofta efter fler men det blir alltid bara en)sen ska han kramas en liten stund (ca 1 minut), sen somnar han direkt o jag kan gå upp. Funkar utmärkt för oss!
 

Tja...

Skrivet av  Kattis m Theo & Pyret v 11
Vi har väldigt fasta rutiner. och jag och Magnus lägger varannan dag för att han inte ska vänja sej vid att en av oss alltid lägger. Vi köer en halvtimme i soffan först, men en barnfilm, kvällsmat, tandborstning och pyamas. Sen går vi upp på Theos rum och sitter i hans fåtölj och läser ca en kvart. Sen lägger han sej, vi släcker och sjunger en sång eller två, sen går jag ut, och Theo somnar. Fast Theo har ju aldrig varit svår när det gäller detta.
Mitt enda tips är samma rutiner varje kväll... och kanske att du lägger lika ofta som Fredrik så att han inte får för sej att det bara är pappa som gäller vid läggdax.
Kram!
 

Vi...

Skrivet av  Lena
...lägger ungefär varannan gång också, Leon brukar säga till vem han vill gå och lägga sig med. Vi ligger tillsammans och så läser vi tre sagor, sen får Leon dimma ner ljuset och sen ligger man och kramas tills Leon somnar, det brukar gå ganska fort.
 

Och vi...

Skrivet av  Jenny m Annie & Nellie
gör så här. Vid 18.30 börjar vi förbereda för sänggående med tandborstning, pyjamas etc. Vid 19 tiden lägger vi oss och läser en eller två böcker. Därefter släcker vi och berättar en kort saga. Efter det brukar det bara ta några minuter innan hon sover. (Vi ligger hos henne tills hon somnar)
 

Artiklar från Familjeliv