Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Första besöket på akuten :-(

Skrivet av Ylva m J02 och E03
Jakob har varit sjuk sedan tisdags kväll med hög feber på nätter och lite lägre på dagarna. Några kräkningar i onsdags men i övrigt ingenting. I går blev hans hosta riktigt, riktigt torr och på kvällskvisten mätte jag 40,5 i temp. Jag gav honom alvedon vid 21:30-tiden och han somnade om igen. Sedan hör vi honom börja hosta mer och mer och Peter gick ner och lyfte upp honom. När han har gått med honom en stund så kommer det plötsligt en kräk - blod. Jag kom precis ut i köket och såg bara pölen på golvet och trodde att jag skulle svimma. Det var det utan tvekan det läskigaste jag varit med om men jag hämtade telefonen och ringde 112. Fick först vänta en evighet (4 min) på att de skulle svara men fick sedan prata med en läkare som frågade om det var ljust eller mörkt blod. Ja - det var ljust (alltså färskt). Då sa han lugnande att det förmodligen var ett kärl som brustit av hostningen och att vi kunde köra in till akuten själva. Så det gjorde jag och Jakob.

Suppen hade börjat verka och Jakob var hängig men inte så feberhet som tidigare så väntetiden på Sachska gick faktiskt bra. Till slut fick vi träffa läkaren som kollade alla värden och undersökte. Hon drog samma slutsats och skickade hem oss men med stränga order om att komma in igen om det hände en gång till. Hon upptäckte dessutom att han hade öroninflammation både yttre och inre så det fick vi Kåvepenin och Terracortril för.

När läkaren hade undersökt Jakob (han blev såååå ledsen när hon tittade i örat förstås) så var jag pinsamt nog nära att svimma. Det var väl chocken och tidpunkten (02:00 eller nåt) så läkaren fick lägga ner mig och hålla upp benen!

Nu sitter jag dels och väntar på att läkare ska ringa (vilket hon skulle göra vid 09-tiden för att kolla att natten varit ok) och dels på att apoteket ska öppna.
Svar på tråden: Första besöket på akuten :-(

Fy va otäckt!

Skrivet av  Kattis m Theo & Pyret v 17
Stackars liten, och stackars er! Fy va jobbigt! Hoppas nu att han bättrar på sej snabbt med penicillinen, och att ni alla är krya till jul!!!
 

ojoj!

Skrivet av  Cayenne m 2 tjejer +bf feb.
vilken tur att det inte var så farligt, och bra att de hittade öroninflammationen, så han hinner pigga på sig till jul!

Krya-på-er-kramar
 

Oj...

Skrivet av  Mia med Ludvig 29/12-01 *julstädar*
vad läskigt. Jag skulle också svimma om det hade hänt Ludvig eller Oliver.
Jag skickar krya på kramar.
 

men hjälp

Skrivet av  Myzan & Co
va läskigt!!!

skönt att det gick förhållandevis smidigt på akuten och att ni fick bra hjälp.
inte konstigt att du höll på att svimma - oro, tidpunkt osv.

många kramar från oss till er alla
 

Nämen stackars liten

Skrivet av  Åsa m Aron o Ruben
Ja det var några dagar sen, så hoppas han mår bättre nu. Förhoppningsvis är han frisk till jul och alla klappar. God jul på er!!!!!
 

Artiklar från Familjeliv