Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

3 års kontrollen avklarad,

Skrivet av Monica med J-99, E-01
Hej! Eliott fyllde 3 år i onsdags, så i torsdags var vi på 3 årskontroll. Som vi redan vet pratar Eliott väldigt otydligt, men det börjar ju släppa nu efter OP. i juni. Han pratar mer och mer. Men hon vill BVC vill att han träffar en logoped så han får lite hjälp på traven. Har någon här varit hos logoped? vad får man göra där? Sköterskan på Bvc undrade också om han verkligen hörde så bra, antingen så hörde han inte , eller också förstog han inte eller också ignorerade han henne.
Så vi ska tillbaka till hörcentralen igen, sist ville han inte alls göra något hörseltest, hopas det går bättre den här gången iaf.
Men lång har han blivit 96,8 cm lång och endast 14,2 kg, lång och smal kille.

Hoppas ni alla får en riktigt god jul!
Svar på tråden: 3 års kontrollen avklarad,

Vi var oxå på koll i

Skrivet av  @nkipanki
onsdags=)
Allt gick fint, undrar om de har samma koll på alla BVC?
Hon vi träffade hade en påse med massa saker som hon tog upp och som Max skulle tala om vad det var, asmt peka på vissa kroppsdelar på sig själv, en docka och på mig.
När barn är så pass små är det nog ganska mycket ramsor som logopederna kör med samt sånger. Hade oxå en lååång kille 101,5 och 17,5 kilo så det är ingen lite plutt man har längre=)
Hoppas att allt går fint för er, lycka till!!
 

hej

Skrivet av  Monica med J-99, E-01
dom har nog ungefär samma kontroll, hon hade också en påse med saker som Eliott skulle plocka upp och tala om och en docka som han skulle peka ut kroppsdelarna på. Färgerna kunde han och kropsdelarna, men det var mycket han inte kunde säga något om och väldigt mycket var otydligt.
 

halloj

Skrivet av  Myzan & Co
grattis i efterskott till Eliott :)

önskar er en riktigt GOD JUL,
kramar från oss
 

Hej

Skrivet av  Monica med J-99, E-01
tack! önskar er också en riktigt god jul.
Kram
 

Hej.

Skrivet av  Nerica med Tove+2
Jag gick till logoped med min äldsta. Har även fått remiss med Tove för hon pratar dåligt.
Första gången vi var där spelade hon in Emelie så hon kunde höra vad för talfel hon hade. Den fick vi gjå dit då óch då och få "Läxor" dvs saker att öva hemma. Logopeden kan även skicka remiss till öron om de misstänker att det beror på hörseln.
För oss har det varit mycket hjälp med logopeden.
Lycka till och Grattis Elliot!
 

Hej!

Skrivet av  Monica med J-99, E-01
Jag hoppas att loopeden kan hjälpa Eliott lite på traven, han har ju börjat prata lite men fortfarande väldigt otydligt.
Önskar er en riktigt god jul
kram
 

Artiklar från Familjeliv