Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gah, skarpsynt unge, avslöjar redan tomten...

Skrivet av Annelie m. Enya
Vi hade ingen att ta utifrån iår så vi tvingade min far med stor tomteerfarenhet sen mig och mina kusiner att ta rollen. Han ville inte egentligen eftersom han sa att hon kommer nog att märka det. Nåja, vi maskerade honom i källaren efter att ha sagt att han skulle köra till hästarna en sväng. När så tomten kommer glor E skeptiskt och muttrar besviket, men de e ju bara moffer... (då har han inte börjat snacka än) Alla protesterar vilt och säger nej men moffer är hos hästarna... Sen börjar utdelningen och det går bra men sen ska tomten karmas om och mormor vågar knappt (säger hon) då säger E, det är inte farligt det är bara moffer, igen...
Efter han har gått snackas det inte mer om vem det var men när hon sen sitter och leker med sina saker hör man till dockan, Ohhh så fiiin barbiebil moffertomten kom med..............
Vad gör man med en sån unge, vi får nog hyra proffs nästa åt om ingen i närheten är hemma.
Nån annan som har liknade erfarenheter? Hon är ju för tusan inte ens 3 år, trodde vi skulle kunna hålla liv i tomten tills hon var 4-5 iallafall, suck.
Svar på tråden: Gah, skarpsynt unge, avslöjar redan tomten...

hihi

Skrivet av  Myzan & Co
imorse när vi pratade om tomten så säger Vincent "morfar-tomten" *asg*
javisst var morfar tomte och även om han förställde rösten och tog av sig glasögonen så gick det inte att lura Vincent iaf...

det som var så gulligt var att tomten delade ut 2 paket var till barnen.
det var 4 barn här, våra två, systersonen och en väninnas dotter.
tre av barnen fick båda sin paket och Vincent fick inget... då säger tomten "nu är paketen slut" då tittar Vincent upp på mig och säger "snart Vincents tur" och tittar sen på tomten. då tittar tomten i säcken och får upp det ena paketet och Vincent blev sååå glad *ler* sen fick han det andra oxå\'. då sa tomten att han måste skynda vidare till de andra barnen och då följer Vincent honom till dörren och säger "tack tack" och vinkar och säger "hej då tonten, ses annan da" *mammahjärtat smälter*
sen kom han och öppnade sina 2 paket.
resterande paket delade vi ut och Vincent sa hela tiden "snart Vincents tur", Felix satt i en barnstol och var nöjd bara han fick ett paket då och då medans de andra två sa "miiin" om alla paket *skrattar*

ha en god fortsättning på julen,
kramar från oss
 

Såå det finns fler små genomskådare

Skrivet av  Annelie m. Enya
alltså.
Stackars liten som fick vänta till sist, kan själv tänka mej oron att inget få innan man säkert håller paketen i sin hand.
Gulligt hejdå till tomten också.
De är goa de små liven.
 

visst

Skrivet av  Myzan & Co
är dom ljuvliga... nästan jämt ;)
ja, jag vart så förvånad och faktiskt stolt över att han inte blev arg eller ledsen utan bara sa "snart Vincents tur", han är juh bara 3 år (om några dagar).
kramelikram
 

måste hon tro

Skrivet av  Jolin
stenhårt på tomten då?
Det räcker väl med att hon vet att det kommer en tomte varje år, men sen vem som spelar tomten är väl ovesentligt?

Mina barn tror stenhårt på tomten båda två men själv var jag och har _alltid_ varit en icketroende...
Jag visste hela tiden att tomten var en person som var utklädd för att hjälpa den riktiga tomten...(fast innerst inne så trodde jag inte på det heller men så sa jag till lillesyrran ;)
Mina föräldrar gav upp det där med att försöka lura mig...det gick inte! Och jag hade lika mysigt på julens om dom som trodde på tomten!
 

Avslöjades redan förra året här

Skrivet av  Emma med Tova 020222
I år var vi hos min sambos föräldrar och firade jul. Tova har länge pratat om tomten ca 3-4 månader och att han ska komma. Det knackar på dörren och kusinen öppnar dörren och där står tomten. Min svåger frågar lite försiktigt vem det är som kommit och dottern svarar meddetsamma farmor. Inte ens 5 sekunder gick det den här gången.

Ifjol var vi med min släkt under julen och vi var väl ca 20 personer. Vi var hemma hos min moster som Tova har träffat knappt 10 gånger i sitt liv. Tova pratade inte så mycket för ett år sedan och vi trodde inte hon förstått vem som var tomten då utkläddnaden var bra. För några månader sedan började Tova att intressera sig för relationer mellan olika personer och det var viktigt för henne att ha klart hur olika hängde ihop. Då frågde hon mycket om vilka som sov brevid varandra. När vi håller på och frågar henne när vi ska sova en kväll så frågade jag även om vem som tomten sov brevid. Det blev tyst ett tag innan hon bestämt säger att tomten sover brevid Dick. Dick är min morbror och min moster Anneli var det som var tomte förra julen. Så nog har de bra koll de små liven.

Tova har redan börjat tjata om att tomten ska komma igen. Nu inför julen har hon tjatat flera gånger dagligen om att tomten ska komma med en motorcykel. Nu när hon fick det så är det farmortomten som gett motorcykeln till henne. Igår började hon tjata om att tomten ska komma med bil, så antagligen kommer vi få höra detta 5-10 gångar dagligen i 364 dagar.
 

nej

Skrivet av  monika med 7
min Felicia genomskådade också
 

Artiklar från Familjeliv