Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad ska jag göra?

Skrivet av stena
Behöver lite råd...

Våren & sommaren för två år sen (samma som jag tog studenten) umgicks jag väldigt mycket med en tjej.. Jag fick en studentpresent (guldhalsband värd mellan 100-200 kan jag tänka mig).
Efter sommaren blev vi först lite ovänner, jag la ner eftersom jag inte ville lägga energi på det + att jag insåg hurdan hon var (tjurig för småsaker, snackade en himla massa skit, "måste" bestämma allt, så fort något inte blev som hon tänkt sig blev hon förbannad rent ut sagt! på mig! mm).
Vi har väl träffats någon gång efter detta, på fester eller träffat på varandra och småpratat i förbifarten. Några sms + lite chatt, men inget mer. Jag känner att det är en person jag inte litar på, helst inte umgås med efter den sommaren. Hon vet inte om detta..

Men, nu går jag och funderar på, då det är hennes tur att ta studenten.. Ska jag köpa något till henne? Idag fick jag sms, hon undrade om jag skulle komma till studenten. Det kan jag inte då jag jobbar + att min bror tar studenten.

Jag kan förstå att ni kanske tycker att jag borde strunta i det. Men jag känner på mig att hon kommer nog att uppmärksamma det..
Egentligen borde jag kanske inte bry mig om det, vi umgås inte ens i samma umgängeskrets längre.
Har funderat på att ev skicka ett kort med tex två biobiljetter, eller något annat som går att skicka, då jag förmodligen inte kommer att träffa henne.

Lite svamligt, hoppas ni förstår mig. Det är faktiskt inte lätt att strunta i det heller. Även om jag innerst inne vill slippa det..
Tankar, råd?
Svar på tråden: Vad ska jag göra?

Vilket dilemma

Skrivet av  Cay
Jag förstår dig till fullo och man "vill ju göra rätt för sig". Jag hade skickat något till henne. Men något inte alltför personligt.... biobiljett, blomma, ett enkel minne.... Till en kompis dotter bad jag en god måla en fin stundent mössa och årtalet, stenen hämtade jag själv och målningen gick på en ca 80 kr, men då slapp jag portot *ler*. Men skicka något det hade jag gjort, ni har en delat tid tillsammans som vänner. Du kan ju alltid se om du hittat en söt Ior som en "mysdjur", elelr något sådant enkelt, nu är jag svammelman och jag hoppas att du gör det som känns bäst....

Lycka till.
 

Ja, det känns

Skrivet av  stena
som att nånting får jag hitta på.. Börjar få ont om tid bara pga sjukdom (suttit på akuten inatt).
Hinner kanske fixa något imorgon, om jag inte blir sämre :-/
Tack för svaret.
 

jag skulle

Skrivet av  Solen
ge henne en present. Antingen skulle jag skickade den eller kvickt gå förbi med den.
 

Jag tror jag gör det

Skrivet av  stena
Men skickar nog, för hon bor inte i samma by och jag är typ aldrig i närheten av hennes hem..
Biobiljetter?
Tack för ditt svar!
 

Artiklar från Familjeliv