Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jag ska åka till malmö...

Skrivet av ida
vart ska man bo? (3 nätter) Vad kan man göra för kul i malmö? 2 vuxna o 1 barn på 2 år.
Någon som vet?
:)
Svar på tråden: jag ska åka till malmö...

Man kan tex...

Skrivet av  Egalia
...gå till Folkets Park där det finns dels lite karuseller etc och dels Arken med hästar och lite andra djur, ett terrarium med ormar, spindlar, kängurur, apor och papegojor + en rolig lekplats + plaskdamm om vädret tillåter.
Det finns även Barnens Scen (inne i Folkets Park) som har olika barnteater (har tyvärr inte koll på programmet - kanske kan du hitta via kommunens hemsida www.malmo.se)
Folkets Park är gratis i alla fall.

Man kan åka "rundan" en båt som går runt kanalerna...

Malmö Muséum (slottet Malmöhus) har en ganska kul avdelning med uppstoppade djur + ett akvarium i källaren. Museibiljetten gäller alla muséer så om man går dit kan man även kolla in tekniska muséet snett över gatan där det finns en riktig u-båt som man får gå in i och om det är dåligt väder en inomhuslekplats med ett sjörövarskepp i källaren.

Konsthallen är gratis - men jag har inte koll på vad som visas där nu. Förr hade de visning varje dag kl 14.00

Det är mysigt att promenera i Kungs/slottsparken bort vid muséiträdgården/möllan och se på odlingarna + fika i caféet där... (kommer inte på vad det heter)

Men som sagt kolla hemsidan
 

tack

Skrivet av  ida
nu har jag lite att välja på. Vet du nåt om Accome Mazetti?
 

Artiklar från Familjeliv