Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Helsingborg!?!?!

Skrivet av //J
Hej!

Tips på restaurang som är
*bra
*hyfsade priser
*mysig
*romantisk

i centrala Helsingborg
Svar på tråden: Helsingborg!?!?!

Centralt och centralt,

Skrivet av  Heather
men det är väl hyfsat centralt på Gröningen, precis norr om Norra hamnen?? Där finns Möllevångsexpressen och Sillen & Makrillen, trevliga restauranger som ligger vid havet, jättemysigt. La Plage, ligger lite längre norrut längs Strandvägen, också jättemysigt.
 

Hej!

Skrivet av  //J
Tack för tipsen. Har inte en aning om vad som räknas som centralt, är inte från Helsingborg utan ska dit över en helg.

De restaurangerna du nämnt ligger de på gångavstånd från Centralstationen? Vi ska bo alldeles i närheten där...

//Jenny
 

Ja

Skrivet av  Heather
det kan man väl säga. De ligger inte alldeles brevid Knutpunkten (stationen) men det tar inte hela dan att gå dit. Kanske 10 - 15 min till Gröningen? Ska ni till La Plage, som är en himla mysig restaurang om man sitter där i solnedgången, t ex, så tror jag nog att ni ska ta taxi. Den ligger lite längre bort, men vill man ändå ha en trevlig promenad, så kan man gå dit också.

Nära Knutpunkten finns restaurangbåten S/S Svea, där kan man sitta och mysa också. Är man sugen på fondue, så finns fonduerestaurangen Oasen ganska nära Knutpunkten också.
 

Åh....

Skrivet av  //J
tackar för tipsen!

Har nämligen i största hemlighet bokat hotellrum en natt då vi varit gifta i tio år! Gubben vet inget, utan jag ska försöka hålla det hemligt och hämta honom på jobbet och sen åker vi.

//J
 

Låter trevligt!

Skrivet av  Heather
Hoppas det blir så mysigt som du hoppas! Berätta gärna hur det gick!
 

Artiklar från Familjeliv