Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tjejhelg?

Skrivet av s
Vi är fyra tjejer som har bokat in en helg i november då vi ska lämna män och barn hemma och ha det mysigt och umgås.
Vi skulle vilja åka någonstans där det är lugnt och skönt och vi kan ta långa promenader för att sedan kunna gå in och mysa med en drink framför brasan.
Är det någon som har ett tips? Vi bor i Stockholm och vill inte åka alltför långt, men 20-30 mil kan vara överkomligt.
Svar på tråden: Tjejhelg?

Hur sjutton...

Skrivet av  Chrillan
...svarar man på det utan att göra reklam? *Kliar mig i huvudet*. Om du mailar mig kan jag skicka en länk.
 

jag kan rekomendera

Skrivet av  klara
Häringe slott mot nynäshamn / Haninge är super, där var jag för ca 1 år sedan även Bomans i trosa är trevligt, god mat och familjär stämningen.
Lycka till.
 

Tällberg!

Skrivet av  anna
Dalecarlia Hotell i Tällberg utan tvekan! Ligger mitt emellan Leksand och Rättvik i underbar miljö vid Siljan med perfekta promenadvägar och små söta handelsbodar att strosa runt å titta i. Finns en fantastisk spa-anläggning med bra behandlingar (till bra priser...), pooler ,gym etc. Och själva hotellet är supermysigt! www.dalecarlia.se tror jag...
Åååh vad mysigt med tjejhelg! Hoppas ni får det trevligt, var ni än hamnar...
Kramis
// anna
 

Jaaa, Tällberg!

Skrivet av  Ina
Sambon är ifrån de trakterna och det är så vackert och supermysigt. Jättefina omgivningar som perfekta för att promenera.

Åk dit!
 

Sandhamn...

Skrivet av  Pellis
Vi är ett tjejgäng som alltid åker till Sandhamn ute i Skärgården på hösten. Urmysigt...
Vi äter gott på Wärdshuset, dricker vin och sen kan man bada och få massage på Hotellet. Det är ju visserligen inget spa men hur vacker som helst med skärgården på hösten.
Buss från Slussen och båt från Stavsnäs.
 

Artiklar från Familjeliv