Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gomorron!

Skrivet av Britta&Olivia
Här har vi riktigt sköna sovmornar nu för tiden. Och nattningen går hyfsat också. Så nu kan man pigg gå en ny dag till mötes.

Vi ska åka till syrran idag och Olivia ska leka med sin jämnårige kusin Melvin. De trivs så bra tillsammans. Känner att Olivia måste rasta av sig nu när hon är långledig från dagis.

Dags för lite frukost nu då.
Ha en bra dag!
Svar på tråden: Gomorron!

god förmiddag

Skrivet av  ~*Nina med Jennifer & Lucas*~
jaa..här sovs det åxå till närmare 08 nuförtiden.. tänk-i morse kände jag mig nästan helt dåsig i skallen för att jag sovit FÖR mycket?! underbart ju!
äntligen sover även Lucas bättre, 4-5 timmars pass istället för att vakna varje/varannan timme.. :)

här pulas det mest hemma idag.. vi ska besiktiga bilen senare åxå-och så måste nog jennifer få komma ut och leka lite i snön idag-vi har inte lekt ute på jättelänge nu!

och kl. 16 ska jag iväg och jobba några timmar! ska faktiskt blir skönt att komma iväg lite och slippa nattningen ;) *hehe*

ha en mysig dag!

***kram***
 

god förmiddag!

Skrivet av  Therese o Theodor
här får vi också sovmorgon ofta, idag vaknade theodor vid 9. nu har vi precis röjt undan efter frukost och bäddat. theodors kusiner kom förbi, vi har ett tv-spel som drar för den äldsta av dom. dom små leker, så mycket enklare när en lekkamrat är här.
jag har precis satt igång i tvättstugan, måste ju ha allt rent till imorgon när vi åker. i eftermiddag ska vi på släktträff på svärfars sida, brukar vara god mat och trevligt umgänge. skönt att vara ledig!

kram på er alla!
 

God dag

Skrivet av  Katariina & Emma & Lillen v26
Som vanligt så hinner jag kika in här runt lunchtiden när S har en liten paus från jobbet så datorn är fri:)

I natt var den första hela natten som Emma sov själv i sin säng i sitt rum!! Hon var så svår att natta igår kväll, hon låg bredvid mig i vår stora säng och skulle prata och pilla på mig hela tiden, efter 45 minuter lade jag henne i hennes rum och det funkade. Förrut har hon protesterat så mycket och gråtit så vi har alltid tagit upp henne, men nu var ju hon så trött också. Ska börja projekten "att sova i egen säng i eget rum" nu;) Det blir ju att vi alla sover mycket bättre då.

Jag känner mig lite orkeslös idag, har tittat på nyheter under förmiddagen och precis som många andra känner jag en så stor sorg för många splittrade familjer där i Asien...ska nog inte titta så mycket på tv.

Ska ta med Emma i vagnen nu och åka buss till finska försäkringskassan och lämna in alla papper för det kommande barnet;) Annars har vi inget planerat idag, det blir nog lite lek i parken också, det är ju snö kvar:)

Ha det så bra alla!! Kram!
 

God dagens :)

Skrivet av  Anna & Leo (som är utan nätet from 31/12)
Ja här vaknade jag o Leo kl 10.30 :) Underbart!!
Leo är bra snorig o rosslig i bröstet, det är väl andra veckan nu skulle jag tro.
Sambon e bra förskyld han oxå men jag har klarat mig *peppar peppar*

Ikväll så ska jag o några nära tjejkompisar gå ut å käka. Sen stannar vi nog kvar på krogen för det är "Superstar-tävlingar" här i stan med bla Tomas Ravelli o de kommer alltid till det stället vi är på ikväll. En tävling som varje år arrangeras av den krogen, så det vimmlar av sportstjärnor där då *S*
Luddig å svammlig förklaring kanske men ..*S*..hoppas ni förstår.

Hoppas ni iallafall får en trevlig onsdag allihopa!

*stora kramar*

(Har ännu inte blivit av med internet utan vi har det året ut som tur e!)
 

Artiklar från Familjeliv