Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej hopp

Skrivet av MiaMaria m Josefin & Jonatan 3/12
försöker titta in snabbt och hoppas att Josefin inte hittar på något bus. Hon är klart lite svartsjuk på lillebror, han tar ju tid och ska ammas och vill bäras på. Men hon säger samtidigt att hon tycker om lillebror och ska bära, krama och klappa. Det är inte lätt att bli storasyster verkar det som.

Försöker överleva dagen, oj vad jobbigt att bara få på sig kläderna och fixa mat till mig och Josefin när man har en bebis också. Alltid är det någon som vill något, och det passar inte alltid ihop. Jag ska nog vänja mig vid allt det nya, och bebisar växer ju och blir stora. Tänk vad stora våra oktoberbebisar blivit, redan 2 år och så duktigt på mycket :)

*kramisar*
Svar på tråden: Hej hopp

Ja, jag undrar hur det ska gå!

Skrivet av  Anna+Ebba 0210+Frida 17/12
Värkar tufft det där! Jag undrar hur det ska gå när Marcus börjar jobba nästa vecka, hur man fixar att ta hant om en bebis och en 2 åring aldeles själv, men det är väl bara att vänja sig.
Marcus jobbar ju skift och värst blir nog när han jobbar eftermiddag och inte kommer hem förrän 22.30. Frida brukar ha en skrikperiod på kvällen och jag undrar verkligen hur det ska gå till att natta Ebba då?
Men, men det är väl fler än jag som har haft 2 barn så på något sätt ska vi väl få vardagen att gå ihop!
Kram på dig!
 

Jo

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan 3/12
jag tänker också att det finns ju faktiskt fler som har två barn, så då borde jag klara det med :) Jag har lyckats söva båda samtidigt två gånger, helt otroligt! Idag skippade jag middagsluren för Josefin istället och fick mer tid med henne när Jonatan sov. Det kommer säkert att gå bra för oss med oktober-02/december-04-barn :)

*kram*
 

Ge det tid

Skrivet av  Anna m william & Andrew
säger jag bara... William var ju oxå sotis på Andrew och även han hade ont i magen och skrek på kvällen i en timma typ.Och att få båda att somna i samma säng med en vild 2 åring som hoppade och den andra skrek..*s* Det var kallabalik kan jag säga när jag var själv. Men allt löser sig ,ge det bara tid...
Idag avgudar William Andrew och jätterädd om honom och att vi ska glömma honom någonstans... Och han är ju bra att skylla på tycker William...Andy gjorde så...
Ni kommer fixa det Tjejer...

**kramizar**
 

Skönt

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan 3/12
att höra att fler haft det som vi och att det blivit bättre :)

*kram*
 

det blir bättre :)

Skrivet av  ~*Nina med Jennifer & Lucas*~
visst är det jobbigt i början innan man kommit in i det.. i början tyckte jag att Lucas alltid vaknade när vi skulle äta-det slog aldrig fel!

men efter ett par månader så tycker jag att allt funkade mycket, mycket bättre och nu är det ju rätt lungt.. ja, förutom när man ska iväg själv med båda barnen-det är en pärs med mitt lilla vilddjur Jennifer :) hehe

men jag säger som Anna: ge det lite tid!

kram!
 

Artiklar från Familjeliv