Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Godmiddag

Skrivet av Elin & Emilia
märks en del är bortresta för det är ju inte så många inlägg för tillfället.

Tänker fortfarande på alla offer och anhöriga i Asien. Tror inte man kan riktigt ta till sig allt. Jag läste så mycket igår kväll på nätet och såg på tvn. Det blir nästan för mycket, för man blir ju så ledsen av alla bilderna.

Inatt vid 00.35 var det nån som smällde så högt här i närheten. Tror det kom 10 smällar efter varandra under 20 minuter eller nåt. Jag lyfte in Emilia i min säng.
Har svårt att sova nu efter allt här hemma. Det är inte att jag är rädd eller så, men jag är inte van att sova själv. Sedan ligger jag och grubblar och funderar fram och tillbaka. Nytt boende, nytt jobb, nytt dagis, ny stad?! Ja vi får se, mycket i huvudet nu.

Vi tar en lugn hemma dag och Emilia ska leka med sina saker. Har ju knappt hunnit med att leka här hemma sedan julafton. Sedan blåser det så mycket ute och regnet kommer lite då och då.

Ska tvätta sedan kl 16, kunde ändra min tid till idag istället för imorgon mitt på dagen. Skönt att slippa tvätta nyårsafton.

Oj, långt detta blev. Ha en bra dag alla. Kramar från oss.
Svar på tråden: Godmiddag

God kväll

Skrivet av  Katariina & Emma & Lillen v26
Här hos oss närmar sig klockan 18:00 och Emma tittar på barnprogram på tv. Vi ska strax äta och sedan åka och handla inför helgen.

Precis som du så har jag också tvättat idag, känns skönt att slippa göra det i morgon;) Har städat lite också men annars har vi bara tagit det lugnt, det har regnat hela dagen...Är skakad av alla nyheter från katastrofen, tv:n har varit på lite för mycket känner jag. Här i Finland är det flera kommuner som inte ska ha någon fyrverkeri eller andra stora fester i morgon kväll just på grund av katastrofen, vet inte hur det är i Sverige...det är ju så många som förlorat sina anhöriga så det känns lite fel att festa osv. Tänder ett ljust för alla offer.
Har mailat med Stefans bror som befinner sig fortfarande i Thailand och han berättade att hela hans hus blåstes bort i havet, han hade änglavakt som var ute på havet på en dykbåt just då annars hade vi nog inte honom kvar i livet.

Tänker på er Elin, vet inte hur jag skulle orka själv i den situationen. Du verkar vara så stark och klok, det kommer du att fixa fint ska du se men så klart är det mycket nytt som ska hända. Skönt att ni verkar vara kompisar och det är ju så bra för er Emilia också. Vi finns ju här och lyssnar om du vill skriva av dig, det är ju det vänner är till för gumman:) Skickar många kramar!!

Ha en bra kväll allihopa. Kram!
 

Tack Katariina

Skrivet av  Elin & Emilia
för kramarna. Det värmer! Vet inte om jag är stark eller klok, det går i vågor liksom. Igår var det lite jobbigt eftersom Emilia ställer en del frågor nu som hon inte gjort innan. Men det är väl hennes sätt att bearbeta. Hon vet ju nu att pappa inte bor hos oss.
Imorse sa hon: Mamma pappa nej sova har. Pappa sova farfar. Baja (bara) Mina mamma sova har.
Hon hade en lång utläggning om detta:)

Ha det så bra. Många kramar från oss.
 

Artiklar från Familjeliv